مسابقات حفظ قرآن در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 3546530
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰

مسابقات حفظ قرآن در حرم رضوی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: هشتمین دوره مسابقات قرآنی حفظ ویژه فراگیران دارالقرآن‌الکریم حرم رضوی در رواق کوثر حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، هشتمین دوره مسابقات قرآنی ویژه فراگیران دارالقرآن‌الکریم با حضور حجت‌الاسلام سیدجلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، علی امینی‌گازار، مدیر تبلیغات اسلامی، مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم رضوی و فراگیران قرآنی در رواق کوثر حرم امام رضا(ع) برگزار شد.
مهدی لسانی، رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی در این مراسم ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های قرآنی دارالقرآن‌الکریم ابراز کرد: هشتمین دوره مسابقات حفظ قرآن ویژه فراگیران کلاس‌ها و کارگاه‌های دارالقرآن حرم رضوی در دو مقطع سنی بالای 16 سال و زیر 16 سال برگزار شد.
لسانی افزود: فراگیران بانو و آقا از 17 تا 22 مرداد‌ماه با حضور در اتاق 23 سردرب غربی دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 390 فراگیر قرآنی در هشت رشته یک جزء قرآن، سه، پنج، 10، 15، 20، 25 جزء و حفظ کل قرآن کریم به رقابت پرداختند، ابراز کرد: در اختتامیه این دوره 62 فراگیر قرآنی به عنوان نفرات برگزیده انتخاب شدند.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی حرم مطهر رضوی ایجاد انگیزه و رقابت بین فراگیران، آشنایی با شیوه داوری مسابقات، حفظ محفوظات و تشویق فراگیران برای حضور فعال و مستمر در کرسی‌های حفظ حرم امام رضا(ع) را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این دوره از مسابقات دانست.
اهدای جوایز به برگزیدگان، اجرای تواشیح گروه سیرة‌النبی(ص) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که در پایان این مراسم فراگیران قرآنی میهمان خوان با برکت حضرت رضا(ع) شدند.
یادآور می‌شود، دارالقرآن‌الکریم حرم مطهر رضوی در طول سال کلاس‌ها و کارگاه‌های حفظ قرآن کریم را به منظور آشنایی حافظان با تلاوت‌های مختلف و تثبیت محفوظات قرآنی برگزار می‌کند.
captcha