سرای محلات تکمیل کننده برنامه‎های مساجد باشند
کد خبر: 3548577
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
عبداللهی:

سرای محلات تکمیل کننده برنامه‎های مساجد باشند

گروه جامعه: معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه سراهای محلات تکمیل کننده برنامه‎های مساجد باشند، گفت: اجرای همه فعالیت‎های دینی و قرآنی در محلات باید مورد توجه جدی مدیران محلات قرار گیرد.

‌‌مجتبی عبداللهی، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در ادامه سال گفت: اقدامات ما در موضوعات فرهنگی و اجتماعی به چند بخش تقسم می‎شود. به عنوان مثال در حوزه فرهنگی موضوع سبک زندگی اسلامی-ایرانی و هویت و مدیریت تغییرات فرهنگی جز محورهای اصلی در نظر گرفته شده‎اند.

وی ادامه داد: هرکدام از موضوعات مشخص شده به بخش‎های کوچکتری تقسیم می‌شوند. به عنوان مثال در محور سبک زندگی موضوعاتی از‌ جمله اخلاق، رفتار شهروندی و سلامت شهری مورد تاکید است و یا در محور هویت، موضوعاتی مانند هویت دینی، هویت انقلابی و هویت بومی مورد توجه ما قرار دارد.

تقویت هویت انقلابی
عبدالهی با تاکید بر اهمیت هویت انقلابی و انقلاب اسلامی، افزود: تقویت هویت انقلابی مبتنی بر انقلاب اسلامی و تقویت هویت انقلابی مبتنی بر دفاع مقدس، هویت محله‌ای و هویت ملی نیز در بخش هویت بومی از دیگر موضوعاتی است که در معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران مورد تاکید قرار گرفته و برنامه‌های ویژه‌ای را برای آن در نظر داریم است.

وی با بیان اینکه تمامی این محورها با تلاش و صرف وقت بسیار و با استفاده از نظرات متخصصان فرهنگی و اجتماعی گردآوری شده است، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این محورها برنامه‎ریزی لازم انجام شده و در این خصوص با نهادهای فرهنگی، روحانیون، مدیران محلات، هیئات و گروه‌های مذهبی، آموزش و پرورش و پایگاه‌های بسیج برقراری و تعامل جدی انجام داده‎ا‎یم.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش مدیران محلات در تحقق برنامه‎های فرهنگی و اجتماعی گفت: با برنامه‎ریزی‎های انجام شده بنا داریم از توانایی مدیریت محله برای رفع معضلاتی چون اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، فقر و امثال آنها نیز استفاده کنیم.

عبدالهی افزود: مدیریت محله یک نهال جوان است که باید با حمایت و صبر، به درختی تنومند و باصلابت تبدیل شود. لذا انتظار داریم محله‎ها با همکاری شورایاران، هیئت امنا و ظرفیت‎های مردمی ضمن مدیریت و تصمیم‎گیری، موضوعات مورد تاکید را پیگیری و عملی کنند.

مسجدمحوری یکی از رویکردهای اصلی ما قرار گرفته است
وی در خصوص برنامه مدیران محلات در حوزه دینی و قرآنی هم گفت: با توجه به نگاه مدیریت شهری به مساجد و نقش بی‌بدیل آن در ترویج فرهنگ، تمدن، تربیت اسلامی و ارتباط شهروندان با آن امروز مسجدمحوری یکی از رویکردهای اصلی ما قرار گرفته است، لذا سراهای محلات نیز باید تکمیل کننده برنامه‌های مساجد باشند، از این رو اجرای همه فعالیت‎های فرهنگی، دینی و قرآنی در محلات باید مورد توجه جدی مدیران محلات قرار گیرد.

captcha