60 درصد خانوارهای کمیته امداد اردبیل تحت حمایت سرپرست زن هستند
کد خبر: 3548867
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵
زلالی خبر داد:

60 درصد خانوارهای کمیته امداد اردبیل تحت حمایت سرپرست زن هستند

گروه اجتماعی: مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: بیش از 60 درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد در این استان تحت سرپرستی زنان هستند.

بهروز زلالی مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، تصریح کرد: همه ساله 10 درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را با توانمندسازی و رفع نیازمندی آنها از چرخه حمایت کمیته امداد خارج می‌کنیم و به همین تعداد خانواده‌های پشت نوبت را وارد کمیته امداد می‌کنیم.
وی با بیان اینکه در کنار پرداخت مستمری به خانواده‌های تحت حمایت خدمات درمانی نیز به آنها ارائه می‌شود، تصریح کرد: 60 درصد خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد با سرپرست زن و 40 درصد با سرپرست مرد است به طوری که 51 درصد خانواده‌های تحت حمایت در مناطق روستایی و 49 درصد در مناطق شهری زندگی می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه 46 درصد افراد تحت حمایت کمیته امداد را افراد بالای 60 سال تشکیل می‌دهند، گفت: 26 درصد سالمندان استان اردبیل از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند به طوری که مابقی سالمندان از خدمات بهزیستی، تأمین اجتماعی و بیمه خدمات درمانی بهره‌مند هستند.
زلالی بیان کرد: 77 درصد خانوارها، خانواده‌های یک نفره و یا دو نفره هستند به طوری که در هفت ماهه امسال دو هزار و 800 فقره تسهیلات به ارزش سه میلیارد و 500 میلیون تومان در قالب کارگشایی به این خانواده‌ها پرداخت شده است.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل از تأمین و پرداخت یک‌هزار و 200 مورد جهیزیه هر کدام به ارزش سه میلیون تومان برای دختران دم بخت خبر داد و اضافه کرد: برای این خانواده‌ها تا سقف سه میلیون تومان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌شود.
وی حمایت کمیته امداد را از زنانی که مجدداً ازدواج می‌کنند را یادآور شد و ادامه داد: ما در باب توانمندی چنین افرادی آمادگی داریم تا هم نسبت به تأمین جهیزیه و هم پرداخت تسهیلات چنین مزدوجینی اقدام کنیم.
زلالی با بیان اینکه دو هزار و 600 خانوار از 31 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد از خدمات درمانی شایسته بهره‌مند هستند، گفت:‌ در شهرهای بالای 20 هزار نفر ما در قالب خدمات درمانی تمام هزینه‌های آنها را پرداخت می‌کنیم به طوری که در شهرهای زیر 20 هزار نفر در روستاها این خدمات به صورت رایگان و از طریق بیمه سلامت انجام می‌شود.
وی با بیان اینکه در هشت ماهه امسال بیش از هشت میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه درمانی پرداخت شده است، اظهار کرد: همچنان این اقدامات و فعالیت‌ها به جد در حال پیشگیری و به ثمر نشستن است.
captcha