احداث یادمان شهید حسن باقری در منطقه فکه
کد خبر: 3550561
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

احداث یادمان شهید حسن باقری در منطقه فکه

گروه فرهنگی: دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور از تصویب ایجاد و احداث یادمان شهید حسن باقری در منطقه فکه توسط شورای سیاست‌گذاری راهیان نور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ستاد راهیان نور کشور، سردار نادر ادیبی دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور موضوعات مختلفی در نشست اخیر شورای سیاست گذاری راهیان نور مورد بحث قرار گرفت که مهم ترین مطلب، ایجاد و احداث یادمان شهید حسن باقری بود که مورد تصویب شورای سیاست گذاری راهیان نور قرار گرفت.

سردار ادیبی با بیان اینکه یادمان شهید باقری در محل شهادت وی در منطقه عمومی فکه ایجاد خواهد شد، گفت: یادمان شهید باقری در محل شهادت این شهید والامقام در منطقه عمومی فکه ایجاد می‌شود که در همین منطقه و در کنار شهادت این فرمانده برجسته دفاع مقدس، چندین عملیات صورت گرفته و حوادث گوناگونی نیز رقم خورده و موضوعات متنوعی دارد که قابل اعتناست.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور تصریح کرد: یکی دیگر از دلایل ایجاد این یادمان، شخصیت منحصر به فرد شهید حسن باقری است. دانشجوي نابغه‌اي كه معادلات جنگ را با ابداع روش‌های جدید به نفع ملّت ايران عوض کرد.

وی افزود: مقام معظم رهبری مسئله‌ دفاع مقدس را یک آزمونى می‌دانند که فرصتی براى بروز استعدادهای اشخاص بود بیانات در 25 آذر 1392 که شهید حسن باقری از جمله چهره‌های افتخار و استعدادهای همین دفاع مقدس است.

سردار ادیبی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره شهید حسن باقری اظهار کرد: حضرت آقا شهید حسن باقری را معجزه انقلاب که در ظرف کمتر از دو سال از یک سرباز و بسیجی به یک استراتژیست بزرگ نظامى تبدیل شده است، خطاب کرده اند و ستاد مرکزی راهیان نور کشور با استفاده از این رهنمودها و تجمیع نظرات فرماندهان دفاع مقدس در پی ایجاد این یادمان با نگاه الگوی جوان انقلابی است.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور ادامه داد: ایجاد این یادمان در حال حاضر در مرحله مطالعه جامع است و پس از اتمام مطالعات، به سرعت اقدامات اجرایی و عمرانی آن را فراهم خواهیم کرد و درصدد هستیم که در اقدامات آتی، مردم با حضور در این یادمان روایت‌های خوبی را از جوانب مختلف شخصیت انقلابی شهید باقری بشنوند.

سردار ادیبی گفت: با توجه به علاقه زیاد مردم به ویژه جوانان به این شهید بزرگوار، بسترسازی حضور مردم و ایجاد امکانات و زیرساخت مناسب برای حضور سریع تر مردم در این یادمان، دغدغه اصلی ما است که باید ابتدا مهیا شود.

captcha