نفاق و دورویی، مهم‌ترین آسیب اجتماعی است
کد خبر: 3551632
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹

نفاق و دورویی، مهم‌ترین آسیب اجتماعی است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین نفاق و دورویی را مهم‌ترین آسیب اجتماعی موجود در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین، صبح امروز در دومین اجلاس استانی نماز در قزوین که با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: خداوند در ابتدای قرآن کریم و در سوره بقره انسانها در جامعه را به سه دسته مومنین، کفار و منافقین تقسیم می‌کند و بیشترین تمرکز خود را بر روی معرفی مسئله نفاق می‌داند.
وی افزود: یکی از آسیب‌های ناشی از وجود افراد منافق و دورو این است که این افراد با دشمنان خدا ارتباط دارند و عزت را نزد دشمنان خداوند و دشمنان دین جستجو می‌کنند.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه همه عزت‌ها نزد خداوند است و باید به عزت از طریق پیامبر(ص) و ولایت دست‌پیدا کنیم ، عنوان کرد: نماز خلاصه تمام فرمایشات انبیاء(ص) و اهل بیت(ع) است و به انسان عزت می‌دهد.
وی همچنین با اشاره به آیات 52 سوره توبه و 94 سوره نساء که در رابطه با کسالت و تنبلی در افراد است، ادامه داد: بهترین و روشن‌ترین نشانه منافق این است که حال و رمق خوبی برای قرائت نماز ندارد.
امام جمعه قزوین تأکید کرد: مهم‌ترین و بزرگترین آسیب جامعه ما دشمن ناشناسی و دشمن گرایی است و افرادی که در برابر خدا بی‌انگیزه هستند با دشمن ارتباط داشته و عزت و سربلندی را در دستگاه دشمن جستجو می‌کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در پایان با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین و این حماسه بزرگ نشان داد که مومنین در برابر کفار و منافقین یک دست هستند، یادآور شد: حیات و ممات حسینی نیازمند تلاش همگانی برای اقامه نماز است.
captcha