انسان با عقیده و ایمان به جاودانگی دست پیدا می‌کند
کد خبر: 3551969
تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰

انسان با عقیده و ایمان به جاودانگی دست پیدا می‌کند

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه انسان تنها با عقیده و ایمان به جاودانگی دست پیدا می‌کند، گفت: وقف اموال، کليد ماندگاری و جاودانگی مال دنيا است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی‌فقیه در قزوین صبح امروز در همایش استانی وقف که در مجتمع شهید آقایی نیروی انتظامی برگزار شد، اظهار کرد: وقف یکی از بهترین‌راه ها را برای اندگاری و جاودانگی اموال و بهره‌مندی همیشگی از خیرات و برکات است.
وی با بیان اینکه ریشه اصلی وقف در ایمان و عقیده انسان است، افزود: تلاش برای جاودانگی و ماندگاری همواره در انسان وجود دارد و انسان همیشه سعی می‌کند تا خود و داشته‌های مادی و معنوی‌اش را حفظ کند.
آیت‌الله عابدینی با اشاره به اینکه نگاه به جاودانگی از سوی برخی افراد عاقلانه و در برخی افراد نیز به صورت جاهلانه صورت می‌گیرد، تأکید کرد: وقف یکی از عقلایی‌ترین راهکارها برای ماندگاری انسان و داشته‌های مادی و معنوی اوست.
وی با اشاره به آیات سوره ابراهیم(س) ریشه مالی که «کلمه طیبه» باشد را همیشه ثابت و از بین نرفتنی دانست و تأکید کرد: این مال در زمین ریشه می‌دواند و در آسمان هم بال و پر می‌گستراند و در هر زمانه‌ای جامعه از این شجره طیبه بهره‌مند می‌شود.
نماینده ولی‌فقیه در قزوین بیان کرد: اگر انسان به دنبال این است تا مال و اثر او همیشه ماندگار باشد و همه بتوانند از این اثر همیشه استفاده کنند باید آن را با خدا مرتبط کند.
وی زینت دنیا را زینتی گذرا دانست و عنوان کرد: انسان نباید محبت خود را به زینت‌های دنیایی معطوف کند و باید تلاش کند تا همیشه با ارتباط با خداوند زندگی خدا را الهی ترسیم کند.
امام جمعه قزوین در پایان از عقیده و ایمان به عنوان دو زینت‌بخش دل‌های انسان نام برد که خداوند برای انسان در نظر گرفته و اضافه کرد: انسان با عقیده و ایمان به جاودانگی دست پیدا می‌کند و وقف که ریشه در عقیده و ایمان انسان دارد برای ماندگاری و جاودانگی اموال و بهره‌مندی همیشگی از خیرات و برکات آن قرار داده شده است.
captcha