خون شهید نمر سرنگونی آل‌سعود را به همراه خواهد داشت
کد خبر: 3555332
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
عالم عربستانی:

خون شهید نمر سرنگونی آل‌سعود را به همراه خواهد داشت

گروه اجتماعی: عالم عربستانی گفت: آل‌سعود مثل یک دیوانه به این سو آن سو می‌رود و هر روز خود را در یک منطقه درگیر می‎کند و قطعاً خون شهیدان از جمله شیخ نمر به سرنگونی آل سعود ختم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‎المللی قرآن (ایکنا) از قم، حجت‎الاسلام احمدالحجازی پیش از ظهر امروز 30 آذر در محفل بزرگداشت شیخ نمر در شهرک پردیسان گفت: در زمان انقلاب اسلامی اخبار انقلاب را از رادیو عربی تهران در عربستان می‎شنیدیم و از همان نقطه، جوشش شیعیان در عربستان با ندای هیهات من الذله آغازشد.

وی افزود: برخورد شیعیان با رژیم آل سعود در همان اولین روزهای انقلاب اسلامی با تظاهرات علیه آل سعود آغاز شد؛ البته وهابیون شیعه را به عنوان دشمن معرفی می‎کنند و تلاش می کنند که ما را از عربستان حذف کنند؛ آنها در کتب درسی همیشه از کفر شیعه و مشرک بودن شیعه سخن می ‏گویند.

این عالم عربستانی با ذکر این مطلب که شیخ نمر برای دفاع از حقوق شیعیان در جریان بیداری اسلامی برخاستند، بیان کرد: این فرصت، فرصت ذی قیمتی برای شیعیان بود که حقوق خود را مطالبه کنند زیرا هیچ کسی از شیعیان دفاع نمی‎کرد.

وی افزود: فشار وهابیت و آل سعود بسیار زیاد است؛ شیخ بیان کرد که اگر من از ظلم و ستم آل سعود سخن نگوییم کسی جرات نمی کند از حقوق شیعیان دفاع کند؛ زمانی  که آل سعود در بحرین حضور نظامی یافت، شیخ نمر نسبت به این مساله اعتراض کردند؛ ایشان بیان کرد که من می‎دانم که نتیجه این حرف من به شهادت ختم می شود.

حجازی بیان کرد: ایشان سعی کردند که در میان جوانان عربستان بیداری ایجاد کنند؛ خود وی بیان می‎کند که من خون خود را فدای بیداری جوانان عربستانی می‎کنم؛ کسی جز ایشان جرات نمی کرد در خصوص این ظلم‎ها در عربستان سخنی بگوید؛ ایشان جوانان را به خیابان‌ها فراخواند که اعتراض خود را به شکل عملی و بدون هیچ گونه تعرض و خونریزی انجام دهند.

وی گفت: ولی آل سعود برنتافت و او را به شهادت رساندند؛ شیخ نمر بیان می کرد که هر بلایی امروز گریبان اسلام را گرفته است به خاطر سعودی‎ها است؛ در عربستان کسی حس آزادی ندارد؛ عربستان با برخورد امنیتی شدید با مردم اجازه آزادی فکری به مردم نمی دهد.

این عالم عربستانی بیان کرد: چندی بعد چندین نفر به اتهام جاسوسی برای ایران دستگیر شدند که این مساله یک اتهام آشکار است زیرا آنها سعی می‎کنند به هر نحوی ایران را محکوم کنند؛ 15 نفر از این تعداد به تهمت جاسوسی برای ایران و ترویج تشیع چند روز پیش به اعدام محکوم شدند؛ آل سعود که نتواست جلوی سیاست‎های ایران را بگیرد مثل یک دیوانه به این سو آن سو می رود و هر روز خود را در یک منطقه درگیر می‎کند؛ قطعا خون شهیدان از جمله شیخ نمر به سرنگونی آل سعود ختم خواهد شد.

این فعال علمی و سیاسی شیعه عربستانی اظهارکرد: یکی از اهداف پیامبران الهی، مبارزه با ظلم ظالمان بوده است و پیامبر اکرم نیز تلاش کردند که مردم را از ستم دشمنان حقیقی مردم نجات دهند؛ این هدف و رسالت توسط بسیاری از مصلحان جهان انجام شد؛ مکتب اهل‌بیت(ع) نیز در همین راستا قراردارد زیرا نمی‎توان جز این راه را دیگری رفت.

وی گفت: امام حسین(ع) نیز در همین راستا گام برداشتند و امام راحل نیز به عنوان یک مصلح بزرگ در همین راستا حرکت کردند؛ گروه های چون اخوان نیز در مسیر اصلاح گام برداشتند ولی امام هدف خود ساقط کردن حکومت ظلم و ستم ذکر کردند و فرمودند که پس از سقوط شاه باید با مردم حرکت مصلحانه خود را دنبال کنند؛ امام راحل فرمودند به این دلیل که اسلام در خطر است جان و مال ما نیز باید در خطر قرار گیرد تا اسلام پیروز شود.

این عالم عربستانی گفت: یکی از ویژگی‎های امام راحل این است که زمانی که شیعیان در کشورهای دیگر سخنان امام را شنیدند یک عنصر ماهوی و درونی در وجود آنها دمیده شد و محبت حضرت امام در وجود همه مردم ایجاد شد.

captcha