شفافیت مالی؛ مهم‌ترین رکن انتخابات/ برخی تبلیغات انتخاباتی توهین به شعور مردم است
کد خبر: 3555336
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۱
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس عنوان کرد:

شفافیت مالی؛ مهم‌ترین رکن انتخابات/ برخی تبلیغات انتخاباتی توهین به شعور مردم است

گروه اقتصاد: جمالی با بیان اینکه شفافیت مالی مهم‌ترین رکن انتخابات است، اظهار کرد: اکنون در شهرهای کوچک هزینه‌های میلیاردی در عرصه انتخابات صورت می‌گیرد و این واقعا خطرناک است و اگر جلوی آن گرفته نشود، ریشه می‌دواند و همانند یک بیماری مزمن، پیامدهای خطرناکی را در پی خواهد داشت.

محمدجواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره اهمیت شفافیت مالی و اقتصادی در سیاست‌های انتخابات ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: در رابطه با شفافیت مالی باید گفت که مهم‌ترین رکن انتخابات است و اگر کسانی‌که به عنوان نماینده انتخاب می‌شوند، وابسته به اسپانسرهای مالی باشند، بعدا به طور کامل در خدمت آنان خواهند بود.
وی ادامه داد: بنابراین باید روشن شود که هزینه‌هایی که برای کاندیدا صرف می‌شود از طرف چه کسی است و آیا پول پاکی است؟ همچنین باید روشن شود که هدف آن شخص از صرف چنین هزینه‌هایی برای کاندیدای انتخابات چیست؟


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد: یکی از مواردی که احتمال خطا در آن وجود دارد همین مسائل مالی و عدم شفافیت در آن است و در بسیاری از کشورهای دنیا، باید منبع کوچکترین مبادلات و هزینه‌های مالی در عرصه انتخابات مشخص شود.
جمالی افزود: برخی دوستان وزارت کشور و شورای نگهبان هم  طرحی داشتند که منبع حساب‌های انتخاباتی و پول‌هایی که در این عرصه خرج می‌شود، روشن شده و حد متعارف آن هم تعیین شود چراکه به نظر می‌رسد بعضی از کارهای برخی از افراد در عرصه انتخابات، توهین به شعور مردم است و باید به چنین اقداماتی پایان داده شود.
نماینده فسا در خانه ملت تأکید کرد: خود این افراد، بعدا تبدیل به کارگزار اقتصادی شده و این شروع یک تخلف و شروع موضوعی است که نمی‌تواند منافع ملی را مد نظر قرار دهد بلکه پیگیری منافع شخصی را در پی خواهد داشت.
وی در پاسخ به این پرسش که شفافیت اقتصادی در عرصه انتخابات، چه آثاری در پی دارد؟ گفت: وقتی یک نماینده، وابسته مالی به افرادی نباشد که نمایندگان را می‌خرند، قطعا در تصمیم‌گیری‌ها، شخص آزاده‌ای خواهد بود و منافع ملی و منافع انقلاب اسلامی را در نظر خواهد گرفت و خود را مدیون خون شهدا می‌داند.
جمالی در پایان گفت: اکنون همه مردم از این حرکات گلایه‌مند هستند و در شهرهای کوچک هم هزینه‌های میلیاردی صورت می‌گیرد و این واقعا خطرناک است و اگر جلوی آن گرفته نشود، ریشه می‌دواند و همانند یک بیماری مزمن، پیامدهای خطرناکی را در پی خواهد داشت.
captcha