خیرین خمین 13 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی کمک کردند
کد خبر: 3555749
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹
خانجانی:

خیرین خمین 13 میلیارد ریال به مددجویان بهزیستی کمک کردند

گروه اجتماعی: رییس اداره بهزیستی خمین گفت: خیرین خمین در 9 ماهه امسال 13میلیارد و 500 میلیون ریال در بخش مشارکت‌ها، به مددجویان تحت پوشش این اداره کمک کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، اسماعیل خانجانی، رییس اداره بهزیستی خمین، امروز چهارشنبه اول دی‌ماه در جلسه مشارکت‌های مردمی و شورای سالمندان این شهرستان گفت:  خیرین خمین در 9 ماهه امسال 13میلیارد و 500 میلیون ریال در بخش مشارکت‌ها به مددجویان تحت پوشش این اداره کمک کردند.
وی افزود: یکی از خیرین خمین امسال 6 میلیارد و 320 میلیون ریال کمک‌های نقدی و غیرنقدی در قالب سبد کالا، جهیزیه، خرید وسایل برای معلولین، ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای سه معلول و سبد کالای ماه رمضان کمک کرده است.
خانجانی ادامه داد: یکی از مهمترین نیازهای معلولان خمین کاردرمانی است و تجهیز آن به یک میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد. یکی از سیاست‌های دولت، شناسایی خانواده‌های دارای دو و سه معلول در روستا و کمک بلاعوض و پرداخت وام به آنهاست و به همین منظور خانه‌ای با اعتبار یک میلیارد ریال برای یکی از خانواده‌های دارای سه معلول در یکی از روستاهای خمین تهیه شد.
وی تصریح کرد: به منظور شناسایی و خدمات دهی بهتر به سالمندان ثبت سازمان مردم نهاد و بانک اطلاعاتی جامع سالمندان در حال پیگیری است.
رییس بهزیستی خمین خاطرنشان کرد: باید در بخش مشارکت‌های مردمی و خیرین در شهرستان، فرهنگسازی شود زیرا اداره بهزیستی علاوه بر اعتبارات دولتی از محل مشارکت‌های مردمی برای حل مشکلات مددجویان خود هزینه می‌کند.
محمدعلی عروجی، رییس مرکز بهداشت خمین نیز در این جلسه گفت: 97/15درصد از جمعیت  خمین سالمند است و این شهرستان رتبه دوم سالمندی در استان را دارد.
عروجی افزود: انتظار می‌رود با طرح غربالگری میانسالان و سالمندان و جلسات آموزشی برای آنها در آینده قشر سالمند سالمی داشته باشیم. سالمندان شهر و روستا، نیازهای بسیاری در بخش درمان دارند و با نیازسنجی درست مشکلات آنها در این بخش قابل حل است.
captcha