اعلام فراخوان اولین جشنواره عکس «18 اسفند» در استان مرکزی
کد خبر: 3559900
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹

اعلام فراخوان اولین جشنواره عکس «18 اسفند» در استان مرکزی

گروه فرهنگی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی از برگزاری اولین جشنواره عکس «18 اسفند» در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی ذوالفقاری، مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، از برگزاری اولین جشنواره عکس «18  اسفند» خبر داد و گفت: امسال به مناسبت فرارسیدن بیست‌وچهارمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور این جشنواره برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: فعالیت ستاد عالی هنری کانون‌های فرهنگی مساجد در سال 71 با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی آغار شد و امسال بیست‌وچهارمین سالگرد تاسیس آن با برگزاری ویژه برنامه‌های مختلف در سطح استان و سایر شهرستان‌ها در حالی گرامی داشته می‌شود که برای اولین بار به صورت رسمی این مناسبت در تقویم رسمی سال 1395 ثبت شده است.
این مقام مسئول گفت: برگزاری جشنواره عکاسی با موضوع فعالیت‌های کانونهای فرهنگی هنری مساجد تحت عنوان «18 اسفند» گامی مؤثر در جهت بازتاب فعالیت کانون‌های مساجد استان مرکزی است که گردآوری این فعالیت‌ها در قاب تصویر و ایجاد فضای رقابتی، موجب ایجاد انگیزه و تلاش بیشتر در سطح جامعه خواهد شد.
وی موضوعات جشنواره عکس را احیای نماز، کانون‌های مساجد، آشنایی با مفاهیم قرآنی و کشف استعدادها، نشاط نوجوانان و جوانان مسجدی، اوقات فراغت و سبک زندگی اسلامی و هرگونه فعالیت فرهنگی در حوزه مسجد عنوان کرد و افزود: این جشنواره ویژه اعضای کانون‌های مساجد استان است، عکس‌ها میبایست در  سال‌های  94 و95 گرفته شده باشد، عكس‌های ارسالی بايد مطابق با موازين اخلاقی، اسلامي و فرهنگی و مرتبط با فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری  مساجد باشند و ارسال عکس توسط عکاس و شرکت در جشنواره به منزله اعلام مالکیت معنوی عکس‌ها  و  پذیرش شرایط و مقررات جشنواره است.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی ادامه داد: ارسال جمعاً 5 عكس برای جشنواره از هر شرکت کننده، ارسال یک مجموعه 7عکسی از فعالیت‌های هر کانون، حذف عکس‌های دارای لوگو و تاریخ و عکس‌های دستکاری و مونتاژ شده و قاب داشتن عکس‌ها از شرايط اختصاصی این جشنواره است.
حجت‌الاسلام ذوالفقاری در پایان گفت: ارسال عکس‌هایی که با موبایل گرفته شده مانعی ندارد، عکس‌ها باید در فایلی به نام عکاس یا کانون ارسال شود.
captcha