الگوی مردمی جلسات آموزش قرآن کریم مشهد در سال 2017، معرفی می‌شود
کد خبر: 3561929
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۶

الگوی مردمی جلسات آموزش قرآن کریم مشهد در سال 2017، معرفی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: نماینده مدیریت و برنامه‌ریزی ستاد شهری در رویداد مشهد 2017، ابرازکرد: معرفی ظرفیت‌های قرآنی مشهد و از آن جمله معرفی الگوی‌ مردمی جلسات خانگی آموزش قرآن کریم این شهر به دیگر نقاط، نمونه‌ای از اقدامات حوزه فعالیت‌های قرآنی در نظر گرفته شده برای رخداد فرهنگی مشهد 2017، است.

‌به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، علی صلاحی، نماینده مدیریت و برنامه‌ریزی ستاد شهری در رویداد مشهد 2017، امروز 22 دی‌ماه در نشست هم‌اندیشی کمیته قرآنی پایتخت فرهنگی جهان اسلام(مشهد2017 )که در جهاددانشگاهی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: در سال 2017، مشهد با توجه به ظرفیت عظیم خود می‌‌تواند در تمام زمینه‌ها در سطح ملی و فراملی معرفی شود.
وی افزود: از آن جهت که مشهد قطب قرآنی کشور است و برگزاری مسابقات قرآن در جوار حرم مطهر رضوی، ظرفیت‌هایی هستند که انتظار می‌رود از آنها به خوبی استفاده شود.
صلاحی با بیان اینکه در رابطه با بحث قرآن باید انسجام ویژه‌ای صورت گیرد، ابراز کرد: از همین رو همایش خادمین قرآن و عترت را طی چند ماه گذشته در مسجد کرامت برگزار کردیم که جمعی از فعالان قرآنی در این مراسم حضور داشتند و ستاد شهری هم با توجه به توان خود از هر گونه فعالیتی در این زمینه دریغ نکرد.
صلاحی ادامه داد: سال 2017 که شروع رویکرد توجه به ظرفیت قرآنی مشهد است، می‌تواند دستاورد‌های خوبی داشته باشد و در نشستی که در همین زمینه برگزار شد، قرار بر این شد تا این‌گونه کارها ادامه پیدا کند و با انسجام و هم‌افزایی ستاد شهری و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برای معرفی ظرفیت‌های مشهد ورود جدی‌تری پیدا کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های این جلسه، برگزاری جلسه قرآن به منظور معرفی الگوی‌های مردمی آموزش قرآن کریم در مشهد بود، تصریح کرد: در حوزه آموزش و ارائه الگوهای مردمی باید بتوانیم این الگوها را به دیگر نقاط معرفی کنیم و جلسات خانگی و اساتید قرآن با توجه به شاخص‌های موجود در معرفی الگوهای مردمی آموزش قرآن، ورود پیدا کنند.
نماینده مدیریت و برنامه‌ریزی ستاد شهری در رویداد مشهد 2017 گفت: همچنین با توجه به پتانسیل شبکه قرآن می‌توانیم موج قرآن را در سال 2017 داشته باشیم و این جلسه به منظور هم‌فکری درخصوص این موضوعات برگزار شد تا بتوانیم به دستاوردهای خوبی در حوزه فعالیت‌های قرآنی برسیم، علاوه بر این ستاد شهری نیز با توجه به ظرفیت‌های خود با تمام توان پای کار است.
captcha