آسیب‌شناسی در حوزه جهان شمولی قرآن و آموزه‌های اسلامی مورد تأکید است
کد خبر: 3567034
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷
امانی:

آسیب‌شناسی در حوزه جهان شمولی قرآن و آموزه‌های اسلامی مورد تأکید است

گروه معارف: مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، گفت: باید به‌دنبال آسیب‌شناسی در حوزه جهان شمولی قرآن و آموزه‌های اسلامی باشیم و نباید خود را مقهور جریانات تکفیر بدانیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، رضا امانی، مدیر پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در پیش همایش«همایش ملی جهان شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر» که در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع)، که خداوند متعال قرآن را برای زمان خاصی نازل نفرمودند، گفت: مفهوم جهان شمول بودن آموزه‌های قرآنی و روایات بارز است.
وی افزود: آموزه‌های دین اسلام و قرآن کریم منحصر به جغرافیا و تاریخ خاصی نیست و قرآن کریم برای مردمانی مشخص و محدود نازل نشده است.
امانی تصریح کرد: انسان تا هر زمان که به فرامین الهی مراجعه کند می‌تواند نیازها؛ دغدغه‌ها و پرسش‌های خود را بیابد.
دبیر اجرایی همایش ملی جهان شمولی آموزه‌های قرآنی و روایی در دنیای معاصر به حدیثی از امام باقر(ع) اشاره و عنوان کرد: قرآن کریم پاسخگو به نیازهای نوع بشر است و اندیشمندان علوم اسلامی و قرآنی اختلافی با این بعد ندارند.
وی با اشاره به شکل‌گیری گروهک‌های تکفیری و تروریستی در دنیای امروز اظهار کرد: انکار مسئله تروریست و تکفیر خلاف واقع است چرا که این پدیده متأسفانه لطماتی به اسلام وارد کرده، اما این پدیده شوم مقطعی است.
امانی با بیان اینکه نور حقیقی و جاودانه اسلام در حال درخشش است و هیچ چیز نمی‌تواند نور اسلام را از بین ببرد، گفت: جریان تکفیر و تروریست روبه افول است.
مدیر امور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: قرآن هدایتگر انسان‌ها است و باید به‌دنبال آسیب‌شناسی در حوزه جهان شمولی قرآن و آموزه‌های اسلامی باشیم و نباید مقهور جریانات تکفیر باشیم.
captcha