اقتصاد ساروق فرصتی برای رونق فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3567130
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷
امینی:

اقتصاد ساروق فرصتی برای رونق فعالیت‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: بخشدار ساروق با اشاره به منابع طبیعی، گردشگری و اقتصادی این شهر گفت: پتانسیل‌ طبیعی و اقتصادی ساروق فرصت خوبی برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، قدیر امینی مصلح آبادی، بخشدار ساروق، در گردهمایی مدیران مؤسسات قرآنی استان که به میزبانی ساروق، امروز، 7 بهمن ماه برگزار شد گفت: کربلایی کاظم ساروقی دومین امی تاریخ بشریت است که با عنایت خداوند حافظ و قاری قرآن شد.
وی ادامه داد: برای معرفی جایگاه ایشان باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، معرفی کربلایی کاظم در تبلیغ و ترویج قرآن کمک می‌کند، فعالان قرآنی هر کدام الگوهای شایسته‌ای برای جوانان هستند که لازم است آنها را معرفی کنیم.
امینی مصلح‌آبادی افزود: ساروق دارای پتانسیل‌های مختلفی است، منابع طبیعی خیلی خوبی دارد که در رونق اقتصادی بسیار مهم است ظرفیت خوبی در زمینه گیاهان دارویی وعرقیات دارد، در حوزه گردشگری دینی نیز به لحاظ برخورداری از امامزادگان  و بناهای تاریخی می‌تواند قطب گردشگری دینی استان باشد.
بخشدار ساروق تصریح کرد: ساروق 3 هزار سال قدمت تاریخی دارد و به دنبال معرفی آن به عنوان قطب گردشگری استان هستیم، علاوه بر ظرفیت‌های دینی و قرآنی مانند کربلایی کاظم، قدمت فرش ساروق نیز به اشکانیان و ساسانیان برمی‌گردد، سال گذشته از فرش ساروق به عنوان برند جهانی رونمایی شد.
وی افزود: پتانسیل‌های طبیعی و اقتصادی ساروق فرصت خوبی برای رونق بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی است، امامزادگان ساروق باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند کربلایی کاظم در همین امامزادگان و با رعایت حدود شرعی توانست به مقام اعجاز برسد.
امینی مصلح‌آبادی تصریح کرد: کربلایی کاظم به زکات اهمیت ویژه‌ای می‌داد، شیوه تربیت و سرگذشت ایشان برای جوانان و خانواده‌ها درس زندگی است، با رعایت حدود شرعی و توجه به حقوق مردم می‌توان مورد عنایت ویژه خداوند قرار گرفت.
captcha