استفاده از ظرفیت مساجد، میزان بزهکاری را کاهش می‌دهد
کد خبر: 3580612
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸
مسئول کانون فرهنگی هنری مساجد استان قزوین:

استفاده از ظرفیت مساجد، میزان بزهکاری را کاهش می‌دهد

گروه اجتماعی: مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین گفت: اگر فرهنگ غنی دین از مسجد وارد جامعه شود بسیاری از مشکلات جامعه کاهش و دین‌باوری در مردم افزایش پیدا خواهد کرد که نتیجه آن کمتر شدن بزهکاری است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از قزوین، امروز مراسم تجلیل از فعالان کانون‌های مساجد شهرستان بوئین‌زهرا هم‌زمان با سالروز تأسیس کانون‌های مساجد، در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر برگزار شد.
حجت‌الاسلام علی رمضانی مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین، در این مراسم با بیان اینکه امسال وارد بیست و چهارمین سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌شویم، اظهار کرد: شکل‌گیری کانون‌های مساجد در راستای مقابله شبیخون فرهنگی و استفاده از ظرفیت مساجد ایجاد شد.
وی افزود: در سطح استان قزوین 325 کانون فرهنگی هنری در مجموعه مساجد فعال است که از این تعداد 43 مورد در شهرستان بوئین‌زهرا قرار دارد.
حجت‌الاسلام رمضانی با اشاره به پرداخت 230 میلیون تومان سرانه به مجموعه کانون‌ها در استان گفت: در کنار این مبلغ بالغ بر 482 میلیون تومان اعتبار برای اقدامات مختلفی نظیر اهدای کتاب، قرآن و حمایت از برنامه‌های کانون‌ها هزینه شده است.
این مسئول عامل موفقیت در مساجد را هماهنگی مدیریت آن با نسل جوان و نیازهای آن‌ها دانست  عنوان کرد: ایجاد پیوند عاطفی متولیان مساجد با قشر نوجوان و جوان امری لازم است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: باید به‌مانند صدر اسلام مسجد جایگاه واقعی خود را پیدا کند.
حجت‌الاسلام رمضانی اعلام کرد: از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواستار توجه بیشتر به مجموعه مساجد و ظرفیت‌های موجود در آن هستیم  تا در سایه آن بسیاری از مسائل حل شود.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: اگر فرهنگ غنی دین از مسجد وارد جامعه شود بسیاری از مشکلات جامعه کاهش و دین‌باوری در مردم افزایش پیدا خواهد کرد که نتیجه آن کمتر شدن بزهکاری است.
مسئولان حضور پررنگ‌تری در صفوف نماز جماعت داشته باشند
 حجت‌الاسلام محمد زرینه امام‌جمعه بوئین‌زهرا، نیز در این مراسم با بیان اینکه باید به داشتن محتوا در ارائه برنامه‌ها در مساجد توجه جدی‌تری داشت، گفت: مسجد جایگاه مؤمن است که با دعوت الهی در آن حاضر و به اقامه نماز می‌پردازد.
وی افزود: برای رونق مساجد باید دست در دست هم داده و با کمک مردم و مسئولان به این مسیر حرکت کنیم.
امام‌جمعه بوئین‌زهرا اظهار کرد: مسئولان باید تلاش کنند در صفوف نماز جماعت حضور پررنگ‌تری داشته تا الگویی برای دیگر اقشار مردم باشند.
captcha