شرکت 230 دانشجوی دانشگاه لرستان در مراسم اعتکاف
کد خبر: 3589121
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۳
حسینی خبرداد:

شرکت 230 دانشجوی دانشگاه لرستان در مراسم اعتکاف

گروه اجتماعی: مسئول نهاد رهبری دانشگاه‌های لرستان گفت: در کل 230 نفر از دانشجویان دختر و پسر دانشگاه لرستان برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت‌نام کردند که دختران در مسجد دانشگاه لرستان و پسران دانشجو در مسجدی داخل شهر خرم‌آباد معتکف شده‌اند.

سید اسماعیل حسینی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، با اشاره به برگزاری مرسم معنوی اعتکاف، گفت: با توجه به مصادف شدن ایام اعتکاف با پایان تعطیلات نوروزی، کارهای مقدماتی برگزاری مراسم اعتکاف در دانشگاه لرستان از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز شده و اسفندماه 95 شروع به ثبت‌نام برای برپایی این مراسم الهی کردیم.
وی با اشاره به محدودیت مکان دانشگاه برای پذیرش افراد بیشتر در ایام اعتکاف، عنوان کرد: در کل 230 نفر از دانشجویان دختر و پسر برای حضور در اعتکاف ثبت‌نام کردند که دختران در مسجد دانشگاه لرستان و پسران دانشجو در مسجدی داخل شهر خرم‌آباد معتکف شده‌اند.
حسینی با اشاره به دعوت سخنرانان ویژه‌ از حوزه علمیه قم جهت سخنرانی و حضور در بین دانشجویان معتکف، اظهار کرد: در طول سه روز اعتکاف نمازهای یومیه به‌صورت جماعت برگزار شده و علاوه‌بر آن با حضور قاریان ممتاز استان مانند عزت‌الله گوشه‌ای، محافل انس با قرآن کریم، تفسیر قرآن کریم، و آموزش تجوید قرآن کریم برگزار شد.
مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های لرستان، با اشاره به این‌که بسته فرهنگی شامل رساله دانشجویی، مقالات و مطالب مربوط به اعتکاف و چادر نماز در اختیار معتکفان قرار گرفته، بیان کرد: امسال برای سخنرانی از سخنرانان کشوری مانند آیت‌الله تقوی دعوت شده و همچنین روز پنج‌شنبه، نماز طهر و عصر به امامت آیت‌الله میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: از استقبال پرشور جوانان از مراسم معنوی اعتکاف این پیام دریافت می‌شود که تلاش شبانه‌روزی و شیطنت‌های دشمن در عرصه جنگ نرم برای خالی کردن جوانان از اعتقادات دینی و جدا کردن آن‌ها از دین، قرآن و معنویت حاصلی نداشته و می‌توان گفت که ما جوانانی قرآنی و معنوی داریم.

captcha