برخی مسئولان نظام بر خلاف اندیشه‌ امام خمینی کاخ‌نشین شده‌اند
کد خبر: 3598489
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
آیت‌الله عابدینی در جلسه ستاد ارتحال امام راحل:

برخی مسئولان نظام بر خلاف اندیشه‌ امام خمینی کاخ‌نشین شده‌اند

گروه سیاست و اقتصاد: نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امروز مشاهده می‌کنیم بر خلاف اندیشه امام خمینی (ره) برخی مسئولان نظام کاخ نشین شده اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در جلسه ستاد ارتحال امام خمینی (ره) اظهار کرد: سال 54 در دوازدهمین سالروز قیام 15 خرداد، طلبه‌ها جانشان را به کف گرفته و در آن شرایط خفقان در مدرسه فیضیه تجمع کردند و از آرمان‌های امام راحل حمایت و یاد ایشان را زنده کردند.
وی در این خصوص ادامه داد: حضور طلبه‌ها در سال 54 در مدرسه فیضیه و حمایت آن‌ها از آرمان‌های انقلاب و اندیشه‌های امام خمینی (ره) به صورت خودجوش صورت گرفت و همین مردمی بودن، اثرگذاری آن را دوچندان کرد.
 امام جمعه قزوین به بیانات رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (حفظه الله) در وصف امام راحل اشاره کرد و یادآور شد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند: «این انقلاب بی‌نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست» و این تفسیر ایشان ما را ملزم به تلاش هر چه بیشتر در راستای نشر و تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) می‌کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین با تأکید بر اینکه برگزاری بزرگداشت امام خمینی (ره) باید هدفمند صورت بگیرد، اضافه کرد: مراسم بزرگداشت امام راحل نباید به صورت مجلس ختم صورت بگیرد، بلکه خروجی آن باید تبیین اندیشه‌های امام (ره) و شتاب بخشیدن به حرکت علاقه‌مندان ایشان باشد.
وی به اهمیت فضاسازی شهری در ایام ارتحال امام خمینی (ره) اشاره و تأکید کرد: فضاسازی شهری برای اطلاع‌رسانی و آگاهی مردم از ایام ارتحال امام راحل نباید تشریفاتی صورت بگیرد، بلکه باید با هدف نشر هر چه بیشتر اندیشه‌های امام (ره) انجام شود.
آیت‌الله عابدینی به برخی از آرمان‌های مهم امام خمینی (ره) اشاره و اذعان کرد: امام (ره) فرمودند ما باید انقلاب را به همه جهان صادر کنیم، و در جای دیگر تأکید کردند تا بانگ «لا‌اله‌الاالله و محمد رسول‌الله» بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و هر جا که مبارزه هست ما هستیم.
امام جمعه قزوین در ادامه به روح استکبارستیزی امام خمینی (ره) اشاره و عنوان کرد: امام راحل فرمودند: «ما امریکا را زیر پا له می‌کنیم»؛ باید مراقب باشیم تا این روح استکبارستیزی امام (ره) به استکبارپذیری تبدیل نشود و مسئولان در این زمینه دچار انحراف نشوند.
وی با بیان اینکه قرائت و انس با قرآن از نگاه امام خمینی (ره) بسیار اهمیت داشت، گفت: امام (ره) عنایت ویژه‌ای به قرآن کریم داشتند و در این ایام باید اهمیت قرآن در اندیشه‌های امام راحل، نشر پیدا کند.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین کاخ‌نشینی و کوخ‌نشینی را از موضوعات مورد توجه امام خمینی (ره) دانست که باید در ایام ارتحال ایشان مورد توجه قرار گیرد و اظهار کرد: امروز مشاهده می‌کنیم برخی مسئولان نظام در بهترین کاخ‌ها و مناطق تهران زندگی می‌کنند؛ در حالی که امام خمینی (ره) فرمودند: «یک موی کوخ‌نشینان بر همه کاخ‌نشینان ترجیح دارد».
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ما نگاه حزبی و جریانی به مسائل نداریم و حامی چپ و راست نیستیم، اما آنچه که مهم است این است که باید منکراتی که در بین مسئولان صورت می‌گیرد، گفته شود و بدانیم که این روشنگری‌ها تکلیف دینی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، تبیین اندیشه ولایت فقیه را ضروری دانست و تصریح کرد: باید اندیشه ولایت فقیه در نگاه امام خمینی (ره) از سه منظر فقهی، سیاسی و عرفانی مورد بررسی قرار بگیرد و این اصل مهم دینی در جامعه ترویج شود.
امام جمعه قزوین اذعان کرد: اگر اندیشه ولایت فقیه را به خوبی در جهان تبیین و تشریح کنیم، مردم بسیاری به آن علاقه‌مند می‌شوند اما متأسفانه در این زمینه کوتاهی‌های بسیاری صورت گرفته است.
captcha