منشور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن تصویب شد
کد خبر: 3600311
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
رضا امانی خبر داد:

منشور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن تصویب شد

گروه دانشگاه: معاون جدید پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: منشور پژوهشی دانشگاه پس از تدوین در جلسات شورای پژوهشی دانشگاه و بر اساس ماموریت دانشگاه و اسناد بالادستی همچون سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا تصویب شد و به زودی به دانشکده‌ها ابلاغ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، طی روزهای گذشته، حجت‌الاسلام والمسلمین الهی‌زاده، قائم مقام دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، سرپرست جدید معاونت پژوهشی این دانشگاه را منصوب کرد. حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب معاون پیشین پژوهشی این دانشگاه بود که اکنون این سمت به رضا امانی سپرده شده است. به همین مناسبت گفت‌وگویی با ایشان داشتیم تا از برنامه‌هی جدید پژوهشی در این دانشگاه کسب اطلاع کنیم.

رضا امانی، معاون جدید پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تدوین منشور پژوهشی این دانشگاه، اظهار کرد: از اوایل زمستان سال گذشته که به عنوان مدیر امور پژوهشی مشغول خدمت شدم، کار آماده‌سازی و تدوین منشور پژوهشی دانشگاه در معاونت پژوهشی این دانشگاه دنبال شد. این منشور پس از تدوین در جلسات شورای پژوهشی دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نهایتا تصویب شد، به زودی این منشور به دانشکده‌ها ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در منشور پژوهشی دانشگاه، کلیه سیاست‌ها، اهداف، برنامه‌ها و اقدامات پژوهشی دانشگاه، بر اساس ماموریت دانشگاه و اسناد بالادستی همچون سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ کشور، تدوین و تصویب شده است.

معاون جدید پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن گفت: طبق این منشور و بر حسب حوزه‌های مختلف پژوهش، همچون نشریات و مجلات، پایان نامه‌ها، کتابخانه، همایش‌ها، نشست‌های علمی، کارگاه‌های آموزشی، فرصت‌های مطالعاتی اساتید و ...، معاونت پژوهشی دانشگاه، دارای ۳ محور؛ سیاست‌گذاری، حمایت و پشتیبانی و نظارت و ارزیابی است. بر اساس این محورها، معاونت پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن بایستی ۳ نقش عمده ایفا کند؛ از جمله اینکه سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در جهت پژوهش را دنبال و سپس اجرای این سیاست‌ها و برنامه‌ها را به دانشکده‌ها واگذار کند، همچنین معاونت پژوهشی، نقش پشتیبان و حامی را در اجرای این برنامه‌ها داراست و نهایتا بایستی نظارت و ارزیابی بر اجرای این برنامه‌ها داشته باشد.

وی افزود: بر اساس این ۳ نقش، سایر برنامه‌های پژوهشی و تحقق اهداف در سطح دانشکده‌ها، توسط اعضای هیئت علمی و به‌ویژه دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی انجام خواهد شد.

یادآور می‌شود، معاون پیشین پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن، برای مدتی سرپرستی این معاونت را عهده‌دار بود و اکنون عهده‌دار معاونت آموزشی این دانشگاه است. همچنین، علیرضا کاوند از سوی قائم مقام این دانشگاه، به سمت مدیر جدید امور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم منصوب شد که این سمت پیش‌تر در اختیار رضا امانی بود.
captcha