تکیه لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس برای دهمین سال متوالی/ پزشکیان و مطهری؛ نواب رئیس
کد خبر: 3605088
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

تکیه لاریجانی بر صندلی ریاست مجلس برای دهمین سال متوالی/ پزشکیان و مطهری؛ نواب رئیس

گروه سیاسی: علی لاریجانی با کسب 204 رأی از مجموع 268 رأی مأخوذه برای دهمین سال متوالی به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی برگزیده شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) جلسه علنی مجلس شورای اسلامی صبح امروز، چهارشنبه 10 خرداد، به ریاست علی لاریجانی آغاز شد. 
در جلسه امروز پس از تلاوت آیات 1 تا 7 سوره عنکبوت، انتخابات هیئت رئیسه برای دومین سال فعالیت مجلس دهم، به عنوان اولین موضوع در دستور کار قرار گرفت که برای ریاست مجلس، علی لاریجانی تنها کاندیدای معرفی شده بود که با 204 رأی از مجموع 268 رأی مأخوذه برای دهمین سال متوالی در جایگاه ریاست مجلس ابقا شد. 64 رأی هم باطل اعلام شد.
لاریجانی بعد از این انتخاب، با تشکر از اعتماد نمایندگان مجلس به خود، تصریح کرد: با توجه به مسئولیت سنگینی که بر دوش بنده گذاشته شد، امیدوارم با هدایتهای نمایندگان در راستای خواست ملت جهت حل مشکلات توفیق داشته باشم.
مسعود پزشکیان، حمیدرضا حاجی بابایی، هادی قوامی و علی مطهری کاندیداهای نواب رئیس بودند که با رأی نمایندگان مجلس، پزشکیان با 179 و مطهری با 163 رأی به ترتیب به عنوان نایب رئیس اول و دوم انتخاب شدند.
همچنین اکبر رنجبرزاده، سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، محمدحسین فرهنگی، احمد امیرآبادی، فریده اولادقباد، علی‌اصغر یوسف‌نژاد، غلامرضا کاتب و محمدعلی وکیلی کاندیدای تصدی پست دبیری هیأت رئیسه جدید مجلس دهم شدند که با نظر نمایندگان، رنجبرزاده، قاضی‌زاده هاشمی، فرهنگی، کاتب، امیرآبادی و وکیلی برای این پست انتخاب شدند.
بهروز نعمتی، محمد آشوری‌تازیانی، محمدقسیم عثمانی، رسول خضری، اسدالله عباسی، مجید ناصری‌نژاد، محمد محمودی‌شاه‌نشین و محمد فیضی برای تصدی پست ناظری (کارپردازی) هیأت رئیسه جدید مجلس دهم بودند که عباسی، آشوری و عثمانی انتخاب شدند.
با پایان یافتن انتخابات هیئت رئیسه مجلس دهم برای سال دوم، مراسم تحلیف با حضور اعضای هیئت رئیسه در جایگاه برگزار شد.
captcha