صیانت از فرهنگ دینی و ملی؛ از اهم برنامه‌های شورای اسلامی شهر تهران
کد خبر: 3605990
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
هاشمی‌‌بهرمانی تصریح کرد:

صیانت از فرهنگ دینی و ملی؛ از اهم برنامه‌های شورای اسلامی شهر تهران

گروه جامعه: منتخب مردم شهر تهران در پنجمین دوره شورای اسلامی گفت: صیانت از فرهنگ دینی و ملی دارای اهمیت بسزایی است که قطعا از برنامه‌های شورای شهر نیز خواهد بود.

محسن هاشمی بهرمانی، منتخب مردم شهر تهران در پنجمین دوره شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص مهم‌ترین خلأهای قرآنی شهر تهران که این شورا می‌تواند به پوشش دادن آنها چه در انتخاب شهردار و چه در المان‌های شهری و... کمک کند، گفت: موضوع فرهنگ به ویژه در شهر تهران که دارای جمعیت زیادی است از اهمیت به سزایی برخوردار می‌شود.

محسن هاشمی

وی با اشاره به اینکه شهر تهران 20 درصد جمعیت کل کشور و از طرفی نیز در حدود 50 درصد اقتصاد کشور را تأمین می‌کند، اظهار کرد: صیانت از فرهنگ دینی و ملی دارای اهمیت به سزایی است که قطعا از برنامه‌های شورای شهر خواهد بود.

هاشمی بهرمانی اضافه کرد: در فرهنگ دینی به مسئله قرآن و تفاسیر مناسبی که از قرآن است و همچنین حوزه‌های قرآن پژوهی و حفظ قرآن و سایر حوزه‌های قرآنی باید توجه شود و همانطور که می‌دانید مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موضوع قرآن فعالیت ویژه‌ای داشتند. چنانکه وی از زمانی که به قم آمدند در زمینه تحقیق در قرآن وقت زیادی گذاشتند و عمدتا نیز سعیشان بر این بود که از قرآن کلیدی تهیه کنند که همه اقشار جامعه بتوانند به راحتی از قرآن استفاده کنند و بتوانند نیازهایشان را از قرآن بدست آوردند.

وی با اشاره به اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی حتی در مدتی که طی مبارزاتشان در زندان نیز بودند این موضوع را دنبال می‌کردند، اظهار کرد: بطوری که طی آن مدت 22 دفترچه از تفسیر قرآن باعنوان «کلید قرآن» را نوشتند و  هر وقت مادر به ملاقاتشان می‌رفتند، یکی از آن دفترچه‌ها را به او می‌دادند و جالب است که وی در تمام طول مدت مبارزه سیاسی که داشتند موضوع قرآن را فراموش نکردند و در دوران فعالیتشان در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز یکی از کارهای مهم ایشان توجه به قرآن بود که نتیجه آن را در نگارش تفسیر راهنما و فرهنگ قرآن مجموعا در 53 جلد می‌بینیم.

هاشمی بهرمانی با اشاره به اینکه در تهران حوز‌ه‌های علمیه ویژه بانوان و آقایان و همچنین فرهنگ‌سراها در زمینه امور قرآنی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: در همه فرهنگسراهای شهر تهران موضوع قرآن و توجه به فعالیت‌های قرآنی دارای اهمیت است لذا توجه و صیانت از فرهنگ دینی لازم و ضروری است و باید به تقویت این عرصه بپردازیم و قطعا نیز از برنامه‌های شورای شهر نیز خواهد بود.
captcha