علت‌های پیر شدن جمعیت لرستان آسیب‌شناسی شود
کد خبر: 3610974
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۳
بازوند:

علت‌های پیر شدن جمعیت لرستان آسیب‌شناسی شود

گروه اجتماعی: استاندار لرستان با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در خصوص تکریم سالمندان، گفت: کمیته‌ای مرکب از فرمانداران شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد، ازنا و دورود، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و بهزیستی لرستان باید علت‌های پیر شدن جامعه استان لرستان را آسیب‌شناسی کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، هوشنگ بازوند، استاندار لرستان، در جلسه شورای ساماندهی امور سالمندان که یک‌شنبه، ۲۸ خردادماه در استانداری لرستان برگزار شد،  گفت: رشدی که به‌سمت پیر شدن و سالمند شدن جامعه طی می‌شود ما را به جاهای حساس می‌کشاند و باید به آن اهمیت داده شود.
وی عنوان کرد: کمیته‌ای مرکب از فرمانداران شهرستان‌های خرم‌آباد، الیگودرز، بروجرد، ازنا و دورود، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری و بهزیستی لرستان باید علت‌های پیر شدن جامعه استان را آسیب‌شناسی کند.
بازوند ادامه داد: بحث پیر شدن  جامعه استان در شورای عمومی مطرح شود زیرا باید فرهنگ‌سازی در خصوص تکریم سالمندان و مشکل پیر شدن جامعه صورت بگیرد این در حالی‌است که برای ساخت خانه امید دو مجوز در شهرستان‌های خرم‌آباد و بروجرد گرفته شده است و برای هر کدام مبلغ ۲ میلیارد تومان اختصاص داده شده است.
استاندار لرستان افزود: پارک‌ها باید به افرادی‌که در آن پارک حضور دارند به‌ویژه سالمندان یک‌سری خدمات ارائه بدهند، پارک باید خدمات آموزشی اینترنتی و کتابخانه‌ای به افرادی‌که در آن وجود دارند، ارائه بدهد.
وی ادامه داد: تا قبل از ایجاد خانه امید باید کانکس‌هایی به‌صورت موقت به سالمندان خدمات ارائه بدهد این در حالی‌است که مبلغ ۵۰ میلیون تومان برای خرید کانکس به سازمان بهزیستی اختصاص داده می‌شود.
بازوند تصریح کرد: شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد، ازنا، الیگودرز به‌عنوان شهر دوستدار سالمند انتخاب شدند لذا باید برنامه‌های مربوطه در این راستا را ارائه بدهند.
captcha