نمایشگاه‌ عفاف و حجاب ریسمان محکمی برای گذر از فرهنگ غرب
کد خبر: 3619302
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶

نمایشگاه‌ عفاف و حجاب ریسمان محکمی برای گذر از فرهنگ غرب

گروه اجتماعی: مدیر آموزشگاه آیلار گفت: ما برای ترویج مد اسلامی باید تلاش کنیم در این میان نمایشگاه‌های عفاف و حجاب ریسمان محکمی برای گذر از فرهنگ غرب هستند.

اشرف کاظمی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به غرفه عفاف و حجاب در نمایشگاه قرآن قزوین، اظهار کرد: تولیدات ما درزمینهٔ چادر و مقنعه است، همه چادرهای عرضه‌شده ثبت شیما شده به این معنی است که در جشنواره بین‌المللی رتبه آورده و ثبت شده‌اند.
وی با بیان اینکه ثبت شیما یک ثبت معنوی بوده و این خود نشان‌دهنده ابتکاری بودن طرح‌ها است افزود: تولیدات ما به‌گونه‌ای طراحی‌شده است که حجاب به‌صورت کامل رعایت شود و بانوان بتوانند این محصولات را در مکان‌های مختلف استفاده کنند.
کاظمی عنوان کرد: ازجمله این طرح‌ها می‌توان چادری که شال به آن متصل است، چادرهای دخترانه مچ دار، چادرهای زیپ‌دار، مانتوهای متصل به چادر، انواع مقنعه جدید و شال بخت اشاره کرد.
مدیر آموزشگاه آیلار بیان کرد: موسسه آیلار درزمینهٔ کارآفرینی حجاب و عفاف با 4 شعبه فعال در استان فعالیت می‌کند این در حالی است که اولین شعبه روستایی را در استان راه‌اندازی کردیم که اولین شعبه روستایی در سطح کشور نیز است.
وی افزود: 4 شعبه ما در شهرهای قزوین، اقبالیه، محمودآباد و چوبیندر فعال هستند و در روستای نیکوییه نیز آموزشگاه را تأسیس کردیم، همچنین ما با تمام دهیاران قرارداد داریم و هر روستایی که احساس نیاز کند این آمادگی راداریم که در آن روستا نیز خدمات آموزشی ارائه دهیم.
کاظمی عنوان کرد: حدود 16 سال است که در عرصه آموزش فعالیت می‌کنم و در این مدت بیش از هزار نفر را وارد بازار کارکرده‌ام، قبل از آن نیز درزمینهٔ تولید لباس مجلسی، مانتو و چادر فعالیت می‌کردم.
وی بابیان اینکه آموزشگاه آیلار اولین آموزشگاهی است که در استان درزمینهٔ پیرایش و خیاطی مردانه اشتغال‌زایی کرده است، تأکید کرد: در این آموزشگاه در رشته طراحی دوخت، شلوار دوز مردانه، کت‌وشلوار توسط خودم و مربی‌های مجرب طی 2 ماه آموزش داده می‌شود و شرکت‌کنندگان مدرک دریافت کرده و وارد بازار کار می‌شوند.
مدیر آموزشگاه آیلار اظهار کرد: ما با کمیته امداد و بهزیستی قرارداد همکاری داریم و خانم‌های سرپرست خانوار را به‌صورت رایگان آموزش می‌دهیم که برخی از آن‌ها توسط خودمان جذب کار می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه مد و لباس کشور در اقبالیه بیان کرد: این نمایشگاه را برای اولین بار در استان برگزاری کردیم که در ادامه فرایند نمایشگاه و خروجی آن به دنبال اشتغال‌زایی هستیم، با کمک شهرداری اقبالیه مکان 600 متری در اختیار ما قرار داده‌شده است تا یک مرکز کارآفرینی تأسیس کنیم.
کاظمی عنوان کرد: در صورت تأسیس این مرکز 100 نیرو به‌صورت مستقیم 300 نفر به‌صورت غیرمستقیم مشغول به کار می‌شوند.
وی تأکید کرد: ما با مد مخالف نیستیم باید خودمان مد را درست کنیم و به‌جای مدهای اروپایی جایگزین معرفی کنیم در این میان نمایشگاه‌ها عفاف و حجاب ریسمان محکمی برای گریز از فرهنگ غرب هستند.
captcha