افتتاحیه دوره آموزشی یاوران ولایت در مشهد برگزار شد
کد خبر: 3619680
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۷
ویژه دانش‌آموزان بسیجی؛

افتتاحیه دوره آموزشی یاوران ولایت در مشهد برگزار شد

گروه اجتماعی: افتتاحیه سومین دوره آموزشی یاوران ولایت با شعار «مدرسه انقلابی، دانش‌آموز انقلابی» شامگاه روز گذشته با حضور معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، افتتاحیه دوره آموزشی یاوران ولایت ویژه دانش‌آموزان پسر بسیجی، شامگاه روز گذشته، ۲۵ تیرماه در اردوگاه شهید کاوه مشهد برگزار شد.
علی اصغر رجبی، مسئول سازمان بسیج استان خراسان رضوی در این مراسم بیان کرد: در یک دوره پنج روزه میزبان دانش‌آموزان بسیجی خواهیم بود تا آمادگی لازم را در زمینه‌های تشکیلاتی، معرفتی و بصیرتی در آنان به وجود آورده و مقدمات پذیرفتن فرمانده واحد بودن را برای این دانش‌آموزان فراهم کنیم.
وی در رابطه با رویکرد سازمان بسیج دانش‌آموزی گفت: مسئولیتی که امروز برعهده دانش‌آموزان است در گذشته برعهده فرهنگیان بود و دانش‌آموزان حداکثر به عنوان جانشین فرمانده واحد آموزش می‌دیدند اما رویکرد جدید سازمان این است که کلیه مسئولیت‌ها به دانش‌آموزان محول شود.
افتتاحیه دوره آموزشی یاوران ولایت در مشهد برگزار شد
رجبی، دانش‌آموزان بسیجی را پیروان ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید دوران دفاع مقدس دانست و تشریح کرد: دانش‌آموزان بسیجی مانند دانش‌آموزان دوران دفاع مقدس که برای دفاع از خاک و سرزمین جان خود را فدا کردند، احساس وظیفه می‌کنند.
مسئول سازمان بسیج خراسان رضوی با بیان اینکه سنگر جهاد تغییر کرده است و در زمان حال جنگ نرم مطرح است، ابراز کرد: این دوره آموزشی با شعار «دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی» به یاد شهدای مدافعان حرم برگزار می‌شود.
وی در پایان عنوان کرد: این شعار نشان می‌دهد که یک دانش‌آموز انقلابی می‌تواند یک مدرسه را با هم‌افزایی به یک مدرسه انقلایی تبدیل کند.
افتتاحیه دوره آموزشی یاوران ولایت در مشهد برگزار شد
همچنین براتعلی منصوریان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این مراسم تشریح کرد: با همکاری خوب سپاه امام رضا(ع)، بسیج و به ویژه بسیج دانش‌آموزی فعالیت‌های زیادی در حوزه بسیج مانند شهید پژوهشی، سفر راهیان نور، برگزاری یادواره شهدا و ... درحال انجام است.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای طرح هجرت با همراهی دانش‌آموزان بسیجی، ابراز کرد: این جلسه جهت افزایش مهارت‌های بصیرتی، تشکیلاتی برای فرمانده واحدها در بسیج دانش‌آموزی برگزار شده که در مجموع 1600 فرمانده آموزش خواهند دید.
افتتاحیه دوره آموزشی یاوران ولایت در مشهد برگزار شد
مهدی فیض، معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس سخنان خود را آغاز کرد و گفت: دوم دبیرستان بودم که به جبهه رفتم و به پادگان دو کوهه اعزام شدم، قرار بود نیروهای پادگان تقسیم شوند و گردان جدیدی به نام شهادت شکل بگیرد، به این گروهان جدید پیوستم و این گروهان به منطقه غرب اعزام شد و ما هم در آن منطقه مستقر شدیم.
وی ادامه داد: شب اول نوبت دیده‌بانی من بود، منطقه را درست نمی‌شناختم، تنها می‌دانستم محدوده دشمن کجا قرار دارد، یک ربع از نگهبانی گذشت که یک خمپاره زده شد، از ترس در سنگر به سجده افتادم، بعد از ۵ دقیقه خمپاره دیگری زده شد و دیوار سنگر فرو ریخت.
فیض بیان کرد: من و شهید غلامرضا حنانی، همسنگری و دوست دوران دبیرستانم، بسیار هراسان شده بودیم، نشستیم و ضمن خواندن دعا به یکدیگر آرامش می‌دادیم ولی آرام نمی‌شدیم، بعد از سه خمپاره که به هدف نخورده بود در انتظار چهارمین خمپاره بودیم که زده نشد.
وی ادامه داد: از بیرون سنگر در ظلمات شب صدای پا شنیدیم که در همین حین فرمانده را خبر کردیم، در ابتدا که صدا را شنیدیم به هر زبانی که مسلط بودیم او را تهدید به تیراندازی کردیم، اما پاسخی دریافت نشد.
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: سرانجام با غلامرضا قرار گذاشتیم که باهم بلند شویم و محوطه را به رگبار ببندیم، هرکدام‌مان یک خشاب رگبار خالی کردیم که پاسداشت سمت ما آمد و پرسید که چه اتفاقی افتاده؛ قضیه را برای او تعریف کردیم.
در پاسخ به من و غلامرضا گفت: مگر نمی‌دانید شب نباید تیراندازی کرد؟ زیرا دشمنان از نور اسلحه‌ها محل استقرار شما را شناسایی می‌کنند، گفتیم در این مواقع باید چه عکس‌العملی نشان دهیم؟ پاسداشت گفت: اگر صدایی شنیدید نارنجک پرتاب کنید، خلاصه آن شب تمام شد و بعد فهمیدیم رفتن ما به گروهان شهادت یک عملیات تبلیغاتی بود و عملیات اصلی در جنوب قرار داشت.
افتتاحیه دوره آموزشی یاوران ولایت در مشهد برگزار شد
فیض در پایان بیان کرد: اگر ادعا می‌کنیم بسیجی هستیم باید همیشه آماده رزم باشیم و انسانی آماده رزم است که خود را از قبل در تمام زمینه‌های عقیدتی و ... آماده کرده باشد.
وی بیان کرد: این آمادگی به این معنا است که آلودگی‎های گناه خود را کم کند، اگر چنین نکنیم، خواهیم دید که همه با شهادت به دیدار پروردگار رفته‌اند و ما تنها مانده‌ایم.
captcha