افتتاح اولین مرکز مشاوره سالمندان در اردبیل
کد خبر: 3619838
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳

افتتاح اولین مرکز مشاوره سالمندان در اردبیل

گروه اجتماعی: مدیرکل بهزیستی استان اردبیل از افتتاح اولین مرکز مشاوره سالمندان در اردبیل خبر داد و افزود: ایجاد مجتمع خدمات بهزیستی در شهرهایی که خدمات بهزیستی در آنجا ارائه نمی‌شود از اولویت‌های اصلی ما در استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، بهزاد ستاری مدیر کل بهزیستی استان اردبیل روز گذشته 25 تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران تصریح کرد: مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردم استان اردبیل در کمک به نیازمندان در رمضان امسال حدود ۶۵۴ میلیون تومان بود که شامل ۳۶۵ میلیون تومان فطریه، ۲۳۱ میلیون تومان افطاری و کمک‌های دیگر می‌شود.
وی گفت: در هفته بهزیستی ۳۸ مرکز غیردولتی در حوزه‌های معلولیت، آسیب‌های اجتماعی و ... در سطح استان اردبیل افتتاح خواهد شد و مرکز اورژانس اجتماعی نمین و بیله‌سوار نیز همزمان با ۱۵۰ مرکز آن در کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: مرکز اجتماع درمان مدار یا TC با ظرفیت ۳۰۰ نفر در شهرستان پارس‌آباد آماده افتتاح است که در آن معتادانی که ترک کرده‌اند تمرین زندگی اجتماعی انجام می‌دهند.
ستاری از افتتاح اولین مرکز مشاوره سالمندان در اردبیل خبر داد و افزود: ایجاد مجتمع خدمات بهزیستی در شهرهایی که خدمات بهزیستی در آنجا ارایه نمی‌شود از اولویت‌های اصلی ما در استان اردبیل است.
وی به راه‌اندازی کارگاه تولید و ترمیم فرش با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۲۰۰ نفر در روستای انزاب اردبیل اشاره کرد و ادامه داد: طرح تامین مالی خرد نیز با حدود ۲۰۰ گروه در شهرستان‌های گرمی و کوثر در حال اجرا است.
مدیر کل بهزیستی استان اردبیل بیان کرد: برای اولین بار مرکز روزانه سالمندان زن در استان اردبیل احداث خواهد شد و یک ترک روزانه بیماران روانی زن نیز در آینده نزدیک احداث خواهد شد.
captcha