تبیین عناصر زندگی توحیدی
کد خبر: 3623932
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰

تبیین عناصر زندگی توحیدی

گروه شهرستان‌ها: عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا به تبیین عناصر زندگی توحیدی پرداخت و گفت: تا زمانی که پارتی‌بازی، رشوه‌خواری، خوردن اموال بیت‌المال و غیره در جامعه وجود داشته باشد، زندگی توحیدی وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا، شب گذشته، ششم مردادماه در مراسم ستارگان کرامت که به مناسبت بزرگداشت امامزادگان در جوار امامزاده شعیب(ع) برگزار شد، در تبیین زندگی توحیدی و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: حرم ائمه اطهار(ع)، حرم امامزادگان و قرآن بهانه و وسیله‌ای است برای اینکه ما به سمت خدا برویم و زندگی توحیدی داشته باشیم.
عذاب‌های دنیوی دوری از کلام خدا
وی با اشاره به اینکه اگر زندگی توحیدی داشته باشیم، از سه عذاب دنیوی در امان خواهیم بود، ادامه داد: اولین عذابی که بسیاری از مردم و مسئولان کشور به آن گرفتار هستند، عذاب اضطراب و استرس است که برای رهایی از آن باید به سمت بقاع متبرکه برویم.
وی افزود: دومین عذابی که مردم در سطح جامعه گرفتارند، عذاب انحراف از اسلام ناب محمدی(ص) است.
ماندگاری در تبیین این بخش از سخنان خود اضافه کرد: بعضی فکر می‌کنند با خریدن ماشین مدل بالا و گرفتن پست و مقام، شخصیت آن‌ها زیاد خواهد شد در حالی که اینگونه نیست.
وی که شاگرد مرحوم آیت‌الله فاضل لنکرانی است، با تاکید بر اینکه هر کس دارای تقوای بیشتری است، در پیش خدا عزیزتر است، گفت: این انحراف فکری است که برخی فکر می‌کنند باید پول داشته باشند تا ازدواج کنند، پول داشته باشند تا بچه‌دار شوند، در حالی که خدا فرموده شما ازدواج کنید تا از فضل و رحمتم به شما بدهم، بچه‌دار شوید تا به زندگی شما برکت بدهم.
عضو هیئت امنای مؤسسه روایت سیره شهدا با اشاره به عذاب سقوط در آیات سوره اعراف، منافقون و آیه 74 سوره بقره، ابراز کرد: اگر در زندگی به همه سفارش‌های ائمه اطهار(س) و انبیاء الهی و سخن خدا عمل کنیم، از عذاب انحراف و سقوط در امنیت خواهیم بود.
وی با شاره به اینکه فقر، نقص عضو و برخی دیگر از مشکلات امتحان الهی است نه عذاب الهی، در تبیین زندگی توحیدی به سه شاخصه مهم آن یعنی تولید فکر توحیدی، برنامه توحیدی و آرزوی توحیدی اشاره کرد.
وی بیان کرد: اگر صدا و سیما، روحانیون و مسئولان کشور فکر توحیدی تولید نکنند، اسم اسلام و انقلاب ما را نجات نمی‌دهد بلکه رسم اسلام و عمل به آن است که باعث نجات خواهد شد.
مسئول سابق نهاد رهبری در دانشگاه علم و صنعت بیان کرد: یک میلیون و 500 هزار نفر در کشور بین 30 تا 35 سال چشم به ازدواج دوخته‌اند، در حالی که سفارش پیامبر اعظم(ص) بر برگزاری ازدواج‌های ساده و دریافت مهریه کم است.
اگر خمس و زکات پرداخت می‌شد، فقیر نداشتیم
وی با اشاره به داشتن برنامه توحیدی در زندگی ادامه داد: برنامه توحیدی در زندگی یعنی انجام واجبات و ترک محرمات، و یکی از واجباتی که بسیاری از مردم به آن عمل نمی‌کنند، دادن خمس و زکات است، چرا که اگر پرداخت می‌شد، فقیری در کشور وجود نداشت.
عضو هیات امنای موسسه روایت سیره شهدا با تاکید بر اینکه این ننگ برای کشور است تحت پوشش کمیته امداد در کشور زیاد شده و 20 میلیون نفر زیر خط فقر زندگی می‌کنند، تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند اگر مالیات بدهند، نباید خمس بدهند، در حالی مالیات برای دنیای انسان است و خمس برای آخرت.
وی با اشاره به هجمه‌هایی که بقاع متبرکه و حرم ائمه اطهار(ع) می‌شود، ادامه داد: هر چقدر حرم ائمه اطهار(ع) و بقاع متبرکه گسترده‌تر شود و انسان‌ها از آن‌ها بهره ببرند، مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، کمتر خواهد شد.
مبنای زندگی توحیدی خوردن لقمه حلال است
حجت‌الاسلام ماندگاری با ابراز اینکه مبنای زندگی توحیدی خوردن لقمه حلال است، افزود: تا لقمه حلال نباشد، زندگی توحیدی بی معنا است، چرا که در کربلا حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) هر چه صحبت کردند، اثری نداشت زیرا شکم‌ها از حرام پر بود.
وی با تأکید بر اینکه سومین عنصر زندگی توحیدی، داشتن معلم خوب است، گفت: تا دنبال مرجعیت، و ولایت و عمل به گفته‌ها نباشید، زندگی توحیدی بی معنا است.
وی، چهارمین عنصر زندگی جهاد و شهادت است، گفت: تا زمانی که پارتی‌بازی، رشوه‌خواری، خوردن اموال بیت‌المال و غیره در جامعه وجود داشته باشد، زندگی توحیدی وجود ندارد و باید به سمت ائمه اطهار(ع)، بقاع متبرکه و قرآن برویم تا باعمل به گفته‌های کلام خدا و پیامبران الهی زندگی توحیدی داشته باشیم.
captcha