استان‌های میزبان جشنواره قرآنی آیات مشخص شدند/ تهران؛ میزبان کاریکاتور
کد خبر: 3627623
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۸
علی تن خبر داد:

استان‌های میزبان جشنواره قرآنی آیات مشخص شدند/ تهران؛ میزبان کاریکاتور

گروه مسابقات: معاون دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: در سال جاری ١١ استان در ١١ رشته مختلف جشنواره آیات را برگزار خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی تن، معاون دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به صورت گرفتن برخی مذاکرات با استان‌ها برای برگزاری جشنواره آیات، گفت: طی مذاکرات و مکاتبات انجام شده، ١١ استان آمادگی خود را برای برگزاری جشنواره آیات اعلام کرده‌اند.
وی افزود: بر همین اساس در رشته گرافیک استان زنجان، در حوزه نقاشی استان گلستان، در حوزه تئاتر استان فارس، در حوزه فیلم شامل مستند کوتاه، داستانی، مستند و انیمیشن استان بوشهر، در حوزه داستان نویسی استان کرمان، در حوزه شعر شامل انواع مختلف شعر استان لرستان و در زمینه تذهیب نگارگری و گل و مرغ و تذهیب استان اصفهان برگزارکننده جشنواره آیات خواهند بود.
معاون دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد تصریح کرد: در این دوره رشته خوشنویسی به صورت بین‌المللی و به میزبانی استان خراسان رضوی پایتخت فرهنگی جهان اسلام برگزار خواهد شد. همچنین در رشته نقاشی استان یزد و رشته آواها و نغمات استان آذربایجان شرقی میزبان برگزاری این جشنواره خواهند بود.
وی خاطرنشان کرد: بخش کاریکاتور به دلیل بین‌المللی بودن و عدم وجود اساتید برجسته، در تهران برگزار خواهد شد و حوزه المان‌های شهری که مقدمات آن در سال ٩٦ فراهم می‌شود در سال ٩٧ به مرحله اجرا خواهد رسید. در خصوص دیگر حوزه‌ها نیز مذاکرات انجام شده و پس از عقد تفاهم نامه نسبت به اطلاع رسانی آن اقدام خواهد شد.
captcha