نامه 53 نهج‌البلاغه سرلوحه فعالیت مدیران باشد
کد خبر: 3628842
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
آیت‌الله خاتمی:

نامه 53 نهج‌البلاغه سرلوحه فعالیت مدیران باشد

گروه اجتماعی: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: نامه 53 نهج‌البلاغه نامه جامعی در خصوص عملکرد مدیران است که مولای متقیان خطاب به مالک اشتر فرموده و امروز این نامه سرلوحه فعالیت مدیران باشد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان دیروز 4شنبه 18 مرداد در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: امیرالمومنین علی (ع) در بین امامان معصوم نه تنها در زمینه تئوریک، بلکه در مرحله عملی نیز زمام‌دار بودند و بر همه ما که به‌عنوان کارگزاران نظام جمهوری اسلامی در خدمت هستیم لازم است بر سیستم مدیریت حضرت علی (ع) نظارت داشته و فرمول‌های مدیریتی این امام را در مبانی تئوری و عملی مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان گفت: نامه ۵۳ مولای متقیان در نهج‌البلاغه، نامه جامعی است که آن حضرت در انتخاب والیان خود آن را مدنظر داشتند و یکی از توصیه‌های مهمی که در این نامه آمده این است که «بر کارهای کارگزاران نظارت کن و هیچ کسی را بدون آزمایش و داشتن تجربه بر کاری نگمار».

وی با اشاره به اینکه همه مدیران باید نامه ۵۳ حضرت علی (ع) را مطالعه کنند و بتوانند با نمره خوب از آزمون آن بیرون بیایند، تصریح کرد: یکی از مواردی که مدیران باید به آن توجه داشته باشند، پرهیز از ظلم به ارباب رجوع است و اینکه روند رسیدگی به کارها طولانی شود و ارباب‌رجوع مدت‌ طولانی در رفت و آمد باشد، یکی از مصادیق ظلم به ارباب‌رجوع است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به مولفه‌های مهمی که در انتخاب مدیر باید مورد توجه باشد، گفت: مدیران باید افراد دارای تجربه، با حیا و دارای سابقه خانوادگی و سابقه فعالیتی خوب را انتخاب کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با بیان اینکه مولای متقیان در بخشی از نامه 53 به مالک اشتر تاکید بر «فَاسْتَعْمِلْهُمُ اخْتِبَاراً» در انتخاب مدیران دارد، تاکید کرد: اخْتِبَاراً، منظور آزمایش‌های علمی و تجربی است که قبل از به کارگیری مدیران باید به عمل آمده و توان آنها مورد ارزیابی قرار گیرد.

captcha