پیروزی‌های کسب شده در منطقه به برکت وجود ولایت است
کد خبر: 3636666
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۶
نماینده ولی فقیه در گیلان:

پیروزی‌های کسب شده در منطقه به برکت وجود ولایت است

گروه اجتماعی: آیت الله قربانی به پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام در منطقه اشاره کرد و متذکر شد: پیروزی‌های کسب شده در منطقه به برکت وجود ولایت است و مردم ما قدرشناس ولایت هستند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان امروز، 8 شهریور در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر رشت با تسلیت شهادت امام محمد باقر(ع)، حضرت مسلم نماینده امام حسین(ع)، رجایی و باهنر و همچنین تبریک عید سعید قربان اظهار کرد: شورای شهر و شهردار از جایگاه والایی برخوردار است.

وی به تاثیرگذاری شورای اسلامی شهر و شهردار در زندگی مردم شهر اشاره کرد و افزود: تاثیرگذاری شوراها از فرماندار و نماینده مردم در مجلس بیشتر است زیرا با جزئی ترین مباحث زندگی شهروندان ارتباط دارند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شورای خوب و شهردار خوب می‌توانند شهر را گلستان کنند، متذکر شد: جایگاه اعضای شوراهای اسلامی شهر بسیار بالاست لذا اعضای شورا در انجام امور مردم دلسوز باشند و ناملایمات را تحمل کنند و اندیشه و فکر خود را برای برطرف کردن مشکلات مردم بگذارند.

آیت‌الله قربانی با اشاره به وضعیت کنونی شهر رشت نسبت به شهرها در استان‌های دیگر، اظهار کرد: شهرداری رشت دارای قدمت است که در گذشته از شهرهای پیشرفته و جزو اولین های کشور بود لذا باید بکوشیم رشت به سمت توسعه حرکت کند.

امام جمعه رشت، خواستار انجام امور زیربنایی و اصولی برای پیشرفت شهر رشت شد و عنوان کرد: پیشرفت شهر تنها با فعالیت‌های فانتزی امکانپذیر نیست. اگر گام های موثری برای این شهر بردارید قطعا رضایت خدا و مردم را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه شهر رشت دارای جایگاه ویژه‌ای در عرصه جهانی است، تصریح کرد: استان گیلان استانی فرهیخته و نام آور است و لذا در انتخاب افراد نباید تنگ‌نظری وجود داشته باشد بلکه افراد شایسته برای انجام امور انتخاب شوند تا استان به ویژه شهر رشت بیشتر بدرخشد. اگر اعضای شورا با همدیگر درگیر شوند موجب بروز خسارت به شهر می‌شود و باید به ‌دنبال شکوفایی شهر باشند.

این کارشناس دینی بر تقویت نیروهای بومی و خودی تاکید کرد و افزود: دکتر نوبخت جزو افتخارات و سرمایه های استان است و نباید مباحث اصولگرایی و اصلاح‌طلبی را مطرح کنیم، زیرا هر فرد یا گروهی که به رهبری و انقلاب ارادت داشته باشد را باید حفظ کرد. پرفسور سمیعی در آلمان و آیت‌الله بهجت(ره) در قم نیز سرمایه ملی محسوب می‌شوند و افتخار گیلانی‌ها هستند.

آیت الله قربانی در ادامه با بیان اینکه از ارادتمندان حاج قاسم سلیمانی هستم، تصریح کرد: سردار سلیمانی را از بعضی از مجتهدان بالاتر می‌دانم و پیروزی‌های کسب شده در سوریه و عراق توسط امثال سلیمانی‌ها تحقق پیدا کرده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به یکی از سخنرانی‌های سردار سلیمانی اشاره کرد و گفت: اکنون زمان مطرح کردن اصلاح‌طلب و اصولگرا یا با حجاب و بی‌ حجاب نیست و تمام آنها که قانون اساسی و مقام معظم رهبری را قبول دارند و به خانواده شهدا ارادت می‌ورزند از فرزندان انقلاب هستند.

وی تحول رشت را نیازمند مساعدت شهرداری و اعضای شورای شهر دانست و گفت: شهردار نماد شورای شهر است و نباید اهل غرور و بزرگ بینی باشد تا بتواند به پیشرفت شهر کمک کند.

امام جمعه رشت بر حفظ سرمایه‌های ملی تاکید کرد و گفت: اعضای شورای شهر رشت در مرحله نخست باید نیروهای خودی را به غیر خودی ترجیح دهند زیرا هر جا باشند خود را گیلانی و اهل رشت می‌دانند، شهر را به منزله مادر خود می‌دانند و به آن خیانت نکرده و خدمتگزار مردم هستند.

آیت‌الله قربانی با بیان اینکه به چهار ویژگی خود افتخار می‌کنم، ادامه داد: به مسلمان بودن، شیعه بودن و روحانی بودن خود افتخار می‌کنم زیرا روحانیت دارای جایگاه پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) است و چهارم اینکه به گیلانی بودن، به زبان و آب و هوای استان خود افتخار می‌کنم.

وی به پیروزی‌های اخیر رزمندگان اسلام در منطقه اشاره کرد و متذکر شد: پیروزی‌های کسب شده در منطقه به برکت وجود ولایت است و مردم ما قدرشناس ولایت هستند. اگر کسی با ولایت زاویه پیدا کند دچار خسران می‌شود.

captcha