مهجوریت قرآن زمینه‌ساز افراط گرایی است
کد خبر: 3637975
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹

مهجوریت قرآن زمینه‌ساز افراط گرایی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر بیت‌ القرآن شهرستان تفرش گفت: توجه به یادگیری و آموزش قرآن کاهش یافته و این بی‌رغبتی زمینه را برای تاثیر تهاجمات فرهنگی افزایش می‌دهد، مهجوریت و دوری از قرآن باعث ترویج عقاید افراطی همچون گروه‌های تروریستی داعش می‌شود.

احمد محمودیان، مدیر بیت‌ القرآن شهرستان تفرش، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: بیت‌ القرآن تفرش ازسال93 با حدود 100 قرآن‌ آموز در رده سنی‌ مختلف از خردسال تا بزرگسال فعالیت خود را آغاز کرد.
مدیر بیت‌القرآن شهرستان تفرش با بیان اینکه بیشترین ثبت‌نامی‌ها در رده سنی نونهالان است ادامه داد: در حال حاضر 250 تا 300 قرآن‌آموز در رشته‌های حفظ، قرائت، مهارت‌های زندگی، همسرداری، فرزند پروری، تدبر در قرآن کریم، نهج‌البلاغه، خلاقیت ویژه سنین ابتدایی و متوسطه، نقاشی و تئاتر قرآنی در این مرکز آموزش می‌بینند.
محمودیان هدف از برگزاری دوره‌های قرآنی شهرستان تفرش را آموزش با محوریت درون‌سازی قرآن عنوان کرد و گفت: در سال‌های اخیر سعی شده است در راستای تربیت حافظان، کلاس‌های تخصصی با استفاده از اساتید مجرب برگزار شود.
مدیر بیت‌ القرآن شهرستان تفرش افزود: در حال حاضر 16 مربی در این مرکز قرآنی مشغول به فعالیت هستند و البته متأسفانه تاکنون تحت پوشش بیمه فعالان قرآنی قرار نگرفته‌اند.
محمودیان بیان کرد: متأسفانه متولیان امور قرآنی آن طور که شایسته است از مربیان حمایت نمی‌کنند، توجه به یادگیری و آموزش قرآن کاهش یافته و این بی‌رغبتی زمینه را برای  تاثیر تهاجمات فرهنگی افزایش می‌دهد، مهجوریت و دوری از قرآن باعث ترویج عقاید افراطی همچون گروه‌های تروریستی داعش می‌شود.
captcha