یاد شهدا هرگز فراموش نمی‌شود
کد خبر: 3648192
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸
امام جمعه شهر محمدیه:

یاد شهدا هرگز فراموش نمی‌شود

گروه اجتماعی: یاد شهدای انقلاب و دفاع مقدس هرگز فراموش نمی‌شود و تا ابد زنده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، به نقل از روابط عمومی بنیاد قزوین، همزمان با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، یادواره‌ 72 شهید مهرماه قزوین و حومه در عملیات پیروزمندانه ثامن‌الائمه(ع) و شکست حصر آبادان با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران در حسینیه امامزاده حسین(ع) برگزار شد.
در این مراسم حجت‌الاسلام سیدحسن موسوی‌موینی، امام جمعه شهر محمدیه گفت: اگر کسی فوت کند بازماندگانش تا چهلم و سالگرد برایش مراسم برگزار می کند ولی به مرور زمان کمتر از آنها یاد می شود.
این مسئول افزود: ولی یاد شهدا در هر مراسمی که برگزار می شود گرامی داشته شده و مدعوین برای آنها دعا می کنند.
امام جمعه شهر محمدیه با بیان اینکه یاد شهدا هرگز فراموش نمی شود و تا ابد زنده است، گفت: مگر خاطره شهیدان از جمله جعفر طیار به فراموشی سپرده شده که یاد شهدای دفاع مقدس از ذهن ما برود.
وی با بیان اینکه برخی افراد می گویند شهدا مرده اند، گفت: این حرف‌های نسنجیده صحت ندارد زیرا خداوند به آنها مقامی می دهد که کسی نمی تواند تصور کند.
این مسئول گفت: تیری که به شهید اصابت می کند و اولین قطره خونش به زمین جاری می شود خداوند گناهانش را می بخشد و او را وارد بهشت می کند.
موسوی موینی افزود: اگر امروز آحاد جامعه راهی که شهدا رفتند ادامه دهند شامل بخشش الهی می شوند و خوشا به سعادت کسانی که در این مسیر هستند و با رفتار و اعمالشان از حریم اهل بیت(ع) حراست می کنند.
وی به مقام والای شهدا اشاره کرد و گفت: آنها در دنیا و آخرت سعادتمند شدند و همچنین چنان عزتی نزد خداوند دارند که ٧۰ نفر را می توانند شفاعت کنند.
گفتنی است: 78 تن از والدین شهدا که طی مهر ماه سال‌های گذشته دار فانی را وداع گفته و به فرزندان شهیدشان پیوستند، یاد و خاطره‌ آنان همزمان با این یادواره گرامی داشته شد.
همچنین مدعوین شرکت‌کننده پس از برگزاری یادواره فوق در گلزار شهدای قزوین حضور یافتند و ضمن قرائت فاتحه و نثار گل بر مزار شهیدان، با آرمان‌های آنان تجدید بیعت کردند.
captcha