آیا پوتین جایگزین دارد؟
کد خبر: 3659118
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸

آیا پوتین جایگزین دارد؟

55 درصد جمعیت آماری در روسیه در یک نظرسنجی اعلام کردند که در صورت خودداری پوتین از شرکت در انتخابات نمی‌دانند به نفع کدام نامزد رأی بدهند.

آیا پوتین جایگزین دارد؟رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در خبری به خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اعلام کرد: طبق گزارش مرکز افکارسنجی لاوادا، بیش از یک چهارم از شهروندان روسیه (28%) که تصمیم به شرکت در انتخابات ریاست جمهوری 2018 دارند، هنوز نمیدانند به نفع کدام نامزد رای خواهند داد.

قریب به دو سوم جمعیت آماری (ماه گذشته – 60%) در انتخابات به ولادیمیر پوتین رأی می‌دهند. ولادیمیر ژیرینوفسکی و گنادی زیوگانوف رهبران حزب لیبرال دموکرات روسیه و حزب کمونیست روسیه هر کدام دو درصد رأی جمع می‌کنند (در سپتامبر 2011 سطح محبوبیت این دو به ترتیب شش و هشت درصد بود).
 
یک درصد جمعیت آماری از «آلکسی ناوالنی» نماینده اپوزيسيون حمایت می‌کند. دیگر سیاستمداران و از جمله نخست وزیر دیمیتری مدودوف (17% در سال 2011) هر کدام کمتر از یک درصد رأی جمع می‌کنند.
 
اگر پوتین در انتخابات شرکت نکند، تعداد افرادی که به مدودف رأی می‌دهند به هشت درصد خواهد رسید. ضمناً معلوم شد بیش از نیمی از شهروندان جایگزینی برای پوتین نمی‌بینند؛ 55 درصد جمعیت آماری اعلام کردند که درصورت خودداری پوتین از شرکت در انتخابات نمی‌دانند به نفع کدام نامزد رأی بدهند.
 
لئو گودکوف، مدیر مرکز لوادا می‌گوید اساساً افراد سالخورده دارای تحصیلات پایین و جوانان مخالف یا حامی پوتین در انتخابات شرکت نمی‌کنند و آنها هم نمی‌دانند به نفع چه کسی مي‌شود رأی داد.
 
گودکوف می‌افزاید ژیرینوفسکی و زیوگانوف برای معترضین بی‌ارزش شده‌اند. شرکت آنها در انتخابات ماهیت تشریفاتی دارد. مردم این واقعیت را درک می‌کنند و نمی‌خواهند به آنها رأی بدهند.
 
از مدودف وقتی یاد مي‌شود که پوتین نخواهد در انتخابات شرکت کند. اسم او برای مردم آشنا است هرچند سطح نارضایتی از وی بالا است.

captcha