روزشمار دهه وقف در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد
کد خبر: 3662248
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۶

روزشمار دهه وقف در کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد

گروه فرهنگی: مدیرکل اوقاف کهگیلویه و بویراحمد روزشمار دهه وقف در این استان را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سیدنورالله جنتی‌پور، مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد امروز، 20 آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، وقف را همزاد با تاریخ بشر دانست و عنوان کرد: وقف از زمان خلقت بشر و همه موجودات وجود داشته و خداوند با وقف زمین برای این دو نخستین واقف بوده است.
وی در ادامه افزود: نام واقف نیز همیشه ماندگار است، زیرا جامعه در همه دوران از برکات این وقف بهره‌مند می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد از واقفان به‌ عنوان جهادگران عرصه فرهنگ یاد و اضافه کرد: اقتصاد وقف می‌تواند کمک شایانی در اقتصاد مقاومتی داشته باشد و می‌توان آن را به‌ عنوان بازوی اقتصاد مقاومتی قلمداد کرد.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور با بیان اینکه نخستین روز دهه وقف 25 آبان‌ماه به نام وقف، رسانه و بسیج مردمی نام‌گذاری شده، ابراز کرد: دومین روز دهه وقف همزمان با رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به نام  وقف، سنت نبوی(ص) و سیره اهل بیت(ع) نام‌گذاری شده است.
وی یادآور شد: سومین روز دهه وقف با عنوان وقف، ترویج فرهنگ قرآنی، چهارمین روز همزمان با شهادت امام رضا(ع) نیز به عنوان وقف، بقاع متبرکه و زیارت، نامگذاری روز پنجم با عنوان وقف، خانواده و سبک زندگی اسلامی و روز ششم نیز به عنوان وقف، علم و فناوری است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه روز هفتم با عنوان وقف، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری شد، تصریح کرد: روز هشتم نیز  وقف، علما و حوزه‌‌های علمیه نام‌گذاری شده است.
حجت‌الاسلام جنتی‌پور با بیان اینکه روز نهم با عنوان وقف، محیط زیست و سلامت نام‌گذاری شد، خاطرنشان کرد: روز دهم نیز با عنوان وقف، اجرای امینانه نیات واقفین است.
captcha