برگزاری دوره‌های کسب مهارت ویژه سالمندان
کد خبر: 3666177
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۲

برگزاری دوره‌های کسب مهارت ویژه سالمندان

گروه اجتماعی: مدیر کل صندوق بازنشستگی استان همدان عنوان کرد: بر اساس آمار‌های صورت گرفته 200 الی 250 نفر از سالمندان استان برای کسب مهارت به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، غلامرضا سیفی، مدیر کل صندوق بازنشستگی استان همدان، چهارشنبه یکم آذر ماه در همایش تغذیه سالم در سالمندی اظهار کرد: هدف از برگزاری این دوره‌های آموزشی ارتقاء سطح علمی و دانش و آگاهی بازنشستگان به منظور تکریم این عزیزان است.
وی با بیان اینکه اطلاعات بسیاری از سالمندان در خصوص تغذیه سالم در این دوره از زندگی اندک است افزود: برگزاری این همایش می‌تواند اطلاعات بازنشستگان و سالمندان را افزایش داده و آنها را علم و دانش روز آشنا کند که در نهایت باعث ایجاد نشاط و سلامت جهت ادامه زندگی آنها خواهد شد.
سیفی اضافه کرد: دوره‌های ورزشی و آموزشی آلزایمر و کسب مهارت آموزش و اشتغال برای بازنشستگان و خانواده آنها با عقد قرار دادهایی با سازمان‌های مربوطه از جمله فنی و حرفه‌ای از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای بازنشستگان است.
مدیر صندوق بازنشستگی استان با بیان اینکه مقدمات اولیه طرح اشتغال بازنشستگان انجام شده گفت: بر اساس آمار‌های صورت گرفته 200 الی 250 نفر از سالمندان استان برای کسب مهارت به مراکز فنی و حرفه ای معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: به افراد پس از کسب مهارت در حرفه‌های مختلف، گواهی نامه معتبر ارائه خواهد شد که در ادامه می‌توانند در نهاد‌ها و دستگاه‌های مرتبط مشغول به فعالیت شوند.
سیفی عنوان کرد: طرح ایجاد اشتغال ویژه بازنشستگان در بخش دولتی رایگان و در بخش خصوصی، تنها 20 درصد هزینه توسط فرد پرداخت خواهد شد.


captcha