برپایی کارگاه‌های پاسخ به شبهات قرآنی در هفته پژوهش
کد خبر: 3669002
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۵
رضا امانی خبر داد:

برپایی کارگاه‌های پاسخ به شبهات قرآنی در هفته پژوهش

گروه دانشگاه: معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن با اشاره به برنامه‌های این دانشگاه در طی هفته پژوهش، عنوان کرد: کارگاه‌ها و نشست‌هایی با محوریت «پاسخ به شبهات قرآنی و نقد آنها» خواهیم داشت، همچنین کتاب پایان‌نامه‌های برتر دانشگاه در این هفته رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، هفته پژوهش، 21 الی 27 آذرماه امسال و با شعار «پژوهش تقاضامحور و تجاری‌سازی فناوری؛ زیربنای تولید و اشتغال» در کلیه مراکز پژوهشی و دانشگاه‌های سطح کشور برگزار می‌شود.
رضا امانی، معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح اهم برنامه‌های این دانشگاه در طی هفته پژوهش پرداخت و اظهار کرد: در بازه زمانی 21 الی 27 آذرماه که هفته پژوهش نام گرفته است، در تمام دانشکده‌های این دانشگاه، مراسم هفته پژوهش را خواهیم داشت.
وی ادامه داد: از مهمترین برنامه‌هایی که در دانشگاه طی این هفته در نظر گرفته شده می‌توان به معرفی و تقدیر از پایان‌نامه برتر هر دانشکده در یک سال گذشته، معرفی و تقدیر از 3 نفر از اعضای هیئت علمی به عنوان پژوهشگران برتر دانشگاه در طول یک سال گذشته، برگزاری نشست‌های علمی و آموزشی و یا کارگاه آموزشی در هر دانشکده در طول ایام هفته پژوهش اشاره کرد و همچنین معرفی و تقدیر از دانشجویان پژوهشگر برتر هر دانشکده از دیگر برنامه‌های این دانشگاه در طول هفته پژوهش خواهد بود.

برگزاری کارگاه‌های پاسخ به شبهات قرآنی
امانی به محوریت برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های هفته پژوهش اشاره کرد و گفت: هر دانشکده تقویم پژوهشی دارد و محوریت برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های علمی مشخص است و موضوعات از پیش تعیین شده، اما یک موضوع کلی در دستور جلسات نشست‌های تخصصی ما بوده، «پاسخ به شبهات قرآنی و نقد شبهات» است. این موضوعی است که در تمام دانشکده‌ها در طول این هفته و در قالب کارگاه و نشست علمی دنبال می‌شود که به ریزموضوعات دیگری تقسیم می‌شود و هر دانشکده در این زیرمجموعه، سلسله کارگاه‌هایی خواهد داشت.
وی افزود: در هر دانشکده مقاطع ارشد وجود دارد و تنها در دانشکده قم، مقطع دکتری داریم که در بحث معرفی و تقدیر از پایان نامه‌های برتر به تفکیک از هر دو مقطع تعدادی پایان‌نامه برتر معرفی می‌شوند. عمده برنامه‌ها در دانشکده‌ها برای مقاطع ارشد است، رساله‌های دانشکده قم هم به صورت مجزا بررسی می‌شوند.
وی از چاپ پایان نامه‌های برتر دانشگاه در طول هفته پژوهش خبر داد و گفت: این کتاب در هفته پژوهش رونمایی می‌شود. پیش از این طی فراخوانی به دانشکده‌ها اعلام شده بود بهترین پایان نامه‌هایی که در چند سال اخیر دفاع شدند را معرفی کنند و بر اساس داوری‌های مجدد که توسط دفتر مرکزی معاونت پژوهشی دانشگاه انجام شد، چکیده بهترین آنها در قالب کتاب چاپ و منتشر می‌شود.
امانی افزود: مراسم هفته پژوهش و برنامه‌های جنبی آن در سطح دانشکده‌ها که پراکنده هستند، در طول ایام هفته پژوهش برگزار می‌شود و از پایان‌نامه‌های برتر، اساتید و دانشجویان پژوهشگر برتر در قالب هدایای مادی و معنوی تقدیر به عمل خواهد آمد.
معاون پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در خصوص چشم‌انداز فعالیت‌های پژوهشی این دانشگاه، عنوان کرد: در ابتدای ورود به این حوزه فعالیتی، تلاش شد منشور پژوهشی دانشگاه را تدوین نماییم که این منشور در شورای پژوهشی دانشگاه تصویب شد و در آن اهداف و چشم‌اندازها مشخص شده است.
یادآور می‌شود کلیات مربوط به منشور پژوهشی دانشگاه علوم و معارف قرآن، اهداف و چشم‌اندازهای آن در گزارش‌های آتی منتشر خواهد شد.
captcha