هدیه بیست و هفت سال پیش «حسان» به یک شاعر
کد خبر: 3669106
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶

هدیه بیست و هفت سال پیش «حسان» به یک شاعر

گروه ادب: بیست و هفت سال پیش مرحوم حبیب الله چایچیان کتاب خود را به یک شاعر هدیه داد و تقریظی برآن نوشت.

عبدالمجید فرائی، شاعر آئینی‌سرا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌‎المللی قرآن(ایکنا) درباره نحوه آشنایی و نخستین دیدارش با مرحوم چایچیان گفت: من مرحوم استاد حبیب‌الله چایچیان(حسان) را حضوری ندیده بودم، اما با کتاب «ای اشک‌ها بریزید» با اشعار ایشان آشنا شدم، گاهی در تلویزیون و مجالس از اشعار ایشان بهره‌مند می‌شدم و لذت می‌بردم. تا اینکه یکی از دوستان مشترک‌مان به نام حاج علی سپهرداد، بدون اینکه من اطلاع داشته باشم، یکی از اشعارم را که برای حضرت زهرای اطهر(ع) سروده بودم به استاد حسان تقدیم می‌کند و نظر ایشان را در مورد سروده من جویا می‌شود.

هدیه بیست و هفت سال پیش «حسان» به یک شاعر

وی افزود: مرحوم استاد حسان عنوان می‌کنند که من این آقا را ندیده‌ام. اما این معدن طلا هم دارد، تمایل دارم این شاعر را ببینم. شما زمینه ملاقات ما را مهیا کنید. آقای سپهرداد با من تماس گرفت و تبریک گفت؛ دیل تبریک را پرسیدم، که جریان ارائه شعر من به جناب حسان را تعریف کرد و از من خواست وقتی معین کنم، تا با استاد حسان دیداری داشته باشم. در روز موعود به خدمت ایشان رسیدم و خیلی اظهارلطف کردند.

هدیه بیست و هفت سال پیش «حسان» به یک شاعر

فرائی ادامه داد: در پایان جلسه، ایشان پس از نوشتن پشت جلد کتاب «خلوتگاه راز» در تاریخ۲۰جمادی الثانی سال ۱۴۱۲ قمری، 1369 خورشیدی آن را به من هدیه کرد که هدیه ارزشمندی است.
این شاعر یادآور شد: آخرین بار وی را، حدود سه سال پیش در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم که بنا به دعوت آیت الله ری شهری دعوت شده بودیم. زیارت کردم. خداوند روحشان را شاد، و با اهلبیت عصمت و طهارت(ع) محشور بفرماید.
captcha