برپایی مکتب‌الحسن و توجه به حضرت زهرا(س) از سوی استاد حسان
کد خبر: 3675669
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۱

برپایی مکتب‌الحسن و توجه به حضرت زهرا(س) از سوی استاد حسان

گروه ادب: استاد حبیب‌الله چایچیان برای از مهجوریت درآوردن میلاد امام حسن مجتبی(ع) تلاش بسیار کرد و راه‌اندازی مکتب‌الحسن، همچنین عنایت به حضرت زهرا(س) و وصیت در برپایی مراسم برای ایشان از جمله این فعالیت‌ها بود.

برپایی مکتب‌الحسن و توجه به حضرت زهرا(س) از سوی استاد حسان

محسن چایچیان، پسر ارشد استاد حبیب‌الله چایچیان(حسان) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در پاسخ به اینکه استاد بر هزینه مراسم ختم خود در امور خیر،‌ به چه مواردی تاکید داشت،‌ اظهار کرد: امور فرهنگی همیشه مورد تاکید ایشان قرار داشت و البته در کنار این موارد، اماکنی که به کمک نیاز دارند نیز مورد توجه بود.

وی بر تاکید استاد به میلاد یکی از چهارده معصوم اشاره و عنوان کرد: ایشان بر میلاد حضرت زهرا(س) تاکید می‌کرد و می‌خواست برپایی مجلس در این رابطه پس از وفات استاد ادامه داشته باشد. البته پدرم به همه ائمه(ع) ارادت داشت.

چایچیان اظهار کرد: پدرم از قول علامه امینی عنوان کرد که هر گاه به هر حرمی وارد شدید، به حضرت زهرا(س) سلام و عرض ادب کنید که عنایت ویژه‌ای به شما خواهد شد؛ چرا که ایشان مادر همه ائمه هستند. استاد خود نیز به این سفارش عمل می‌کرد و به هر مشاهد مشرفه‌ای که می‌رفت،‌ این موضوع را رعایت می‌کرد.

وی ادامه داد: پدرم از قدیم برای حضرت زهرا(س) مراسم برپا می‌کرد و در مجالس شعرخوانی امام مجتبی نیز حضور داشت و بر برپایی مجلس برای ایشان تاکید می‌کرد؛ زیرا در دوران پیش از انقلاب میلاد این امام همام در سکوت برگزار می‌شود و توجهی به آن صورت نمی‌گرفت.

چایچیان گفت: پدرم همراه با یکی از دوستان خود مجمعی به نام مکتب‌الحسن تشکیل داد و همه همت ایشان آن بود که میلاد امام مجتبی همانند میلاد امام حسین(ع) یا نیمه شعبان برگزار شود. در همین مقطع نیز موفق شد. گاهی نیز پیش می‌آمد که در یک شب، 15 ـ 20 مجلس شرکت می‌کرد و برای حضرت به شعرخوانی می‌پرداخت و نکته جالب آن که عنایت حضرت هم شامل حالش می‌شد. به طوری که زمان ورود ایشان با نوبت شعرخوانی وی همزمان می‌شد یا مداح و سخنرانی که آن زمان باید صحبت می‌کرد نمی‌آمد و استاد پس از اجرا می‌توانست به مجالس بعدی برود. همه کارهای استاد با توسل و توکل همراه بود.

captcha