حوادث روزهای اخیر اهمیت هم‌افزایی و هماهنگی قوای سه‌گانه را مضاعف کرد
کد خبر: 3680682
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
حجت‌الاسلام ابراهیمی:

حوادث روزهای اخیر اهمیت هم‌افزایی و هماهنگی قوای سه‌گانه را مضاعف کرد

گروه سیاسی: عضو جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه حرکت مسئولان به سمت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم امکان سوء استفاده و فرصت‌طلبی دشمنان را از بین می‌برد، گفت: امروز قوای سه‌گانه باید انسجام و هماهنگی بیشتری با هم داشته و با هم‌افزایی با یکدیگر در حد توان و مقدورات مشکلات اقتصادی کشور را حل کنند و از سوی دیگر شفاف و صریح محدودیت‌ها و کمبودها را نیز برای مردم تشریح کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) رهبر معظم انقلاب روز گذشته در دیدار مردم قم به مناسبت قیام 19 دی 1356، با اشاره به اتفاقات اخیر کشور به تحلیل‌های مختلف فعالان، جناح‌ها و جریان‌های سیاسی کشور درباره این حوادث اشاره کرده و فرمودند: «همه این تحلیل‌ها یک نقطه مشترک صحیح داشت و آن اینکه باید بین مطالبات صادقانه و به حق مردم و حرکات وحشیانه و تخریب‌گرانه یک گروه تفکیک قائل شد و مطالبات و خواسته‌های مردم را پیگیری کرد. اینکه عده‌ای از حقی محروم بمانند و در جایی جمع شوند و اعتراض کنند، یک مطلب است اما اینکه عده‌ای از این تجمع سوءاستفاده کنند و به قرآن و اسلام دشنام دهند و به پرچم ایران اهانت کنند و مسجد آتش بزنند، یک مطلب دیگر است».

ایشان در ادامه به برنامه‌ریزی دشمنان برای منحرف کردن این اعتراضات به حق اشاره کرده و اظهار کردند: «در این فراخوان‌ها، شعار «نه به گرانی» مطرح شده بود که شعاری جذاب بود تا عده‌ای را به‌دنبال خود وارد صحنه کنند. در ابتدای کار هم عده‌ای با این شعار همراه شدند اما مردم به محض آنکه دیدند، هدف و شعارها تغییر کرد، صف خود را جدا کردند».

جداسازی صف معترضان از آشوبگران گواهی بر بصیرت انقلابی مردم است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اقدام مردم معترض به وضعیت معیشت و گرانی به جداسازی صف خود از گروه‌ها و جریانات برانداز نظام در اتفاقات اخیر گفت: این مسئله آگاهی و بصیرت مردم را نشان می‌دهد که باعث شد دشمن نتواند از مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم سوء استفاده کند و مردم اعلام کردند تا جایی اعتراضات خود را مطرح می‌کنند که به اصل نظام ضربه نخورد و اگر بنا شد به اصل نظام، انقلاب و رهبری آسیبی وارد شود خود آنها، حتی همان معترضان، با آگاهی وارد صحنه شده و قضایا را مدیریت و کنترل می‌کنند و اجازه نمی‌دهند مدیریت صحنه به دست گروه‌ها و جریانات ضد انقلاب و برانداز بیفتد.

وی ادامه داد: در واقع اتفاقات اخیر این خصوصیت مردم بصیر ما را مجددا بروز داد که در تمام شرایط سخت مسیر انقلاب، منافع نظام را بر منافع خودشان ترجیح می‌دهند و اگر ببینند کسب منافع آنها منجر به لطمه خوردن نظام می‌شود بلافاصله شرایط را دگرگون می‌کنند.

ابراهیمی اظهار کرد: درباره حوادث چند روز اخیر هم باید گفت اعتراضات مردم واقعا به حق بود و این اعتراض و گلایه را با آمدن به خیابان‌ها یا حضور در مقابل مجلس نشان دادند. مشکلاتی مانند بیکاری، گرانی و مسائل مالباختگان موسسات مالی و اعتباری بر روی هم انباشت شد و زمینه‌ساز این اعتراضات گردید و مردم خواستند با حضور در خیابان اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند اما همین مردم وقتی سوء استفاده فرصت‌طلبان را دیدند با هوشیاری و آگاهی تمام مقابله کردند و در مقابل اقدامات آشوبگران تظاهرات بزرگی در شهرهای مختلف برپا کردند تا بگویند اعتراض به مشکلات اقتصادی ارتباطی به پایبندی و اعتقاد به آرمان‌های انقلاب اسلامی و پیروی از رهبری نظام ندارد و حقیقتا این بصیرت و هوشیاری مردم جای تقدیر و تشکر فراوان دارد.

حوادث اخیر کشور و ضرورت تقویت انسجام و هماهنگی قوای سه‌گانه/ مسئولان صریح و شفاف با مردم سخن بگویند

ابراهیمی درباره عبرت‌های این حوادث برای مسئولان و ضرورت توجه مسئولان به حل مشکلات اقتصادی به عنوان راه حل اصلی مقابله با فرصت‌طلبی دشمنان گفت: قطعا امروز قوای سه‌گانه باید انسجام و هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند و نبایستی از یکدیگر فاصله گرفته و به بهانه اختلاف نظر و تفاوت سلیقه، نتوانند با همدیگر کار کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه سه قوه باید در جهت حل مشکلات مردم در حد مقدورات هم‌افزایی داشته باشند، گفت: همانطور که مقام معظم رهبری صریح و شفاف با مردم سخن می‌گوید، مسئولان هم جاهایی که محدودیت‌های مالی وجود دارد یا حل مسائل زمان‌بر است، شفاف برای مردم توضیح دهند و مردم ما آنقدر بزرگوار هستند که اگر مسئولان صادقانه و شفاف مشکلات و محدودیت‌ها را برای آنها تشریح کنند، تحمل خواهند کرد.

وی یادآور شد: در واقع اگر مردم اخلاص، اراده و تلاش مسئولان را در حل مشکلات و آسیب‌ها مشاهده کنند آنگاه طولانی شدن زمان حل مسائل باعث نمی‌شود بی‌صبری کرده و اعتراض کنند.

ابراهیمی در پایان اظهار کرد: مردم ما عقلانی و منطقی هستند و اگر مسئولان درست با آن‌ها صحبت کنند و ارتباط نزدیک‌تری با مردم برقرار کرده و مشکلات را در دیدارها و گفت‌وگوهای مستقیم و رو در رو بشنوند و هم کارها و تلاش‌های صورت گرفته و هم محدودیت‌ها، کمبودها و نارسایی‌‌ها را برای آنها بیان کنند می‌توان به افزایش آرامش در جامعه و تقویت اعتماد مردم به مسئولان و در نهایت حل تدریجی مشکلات امیدوار بود.

captcha