تثبیت محفوظات قرآنی براساس «لایتنر»
کد خبر: 3683945
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

تثبیت محفوظات قرآنی براساس «لایتنر»

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک طلبه اصفهانی در راستای خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم طرحی را برای مطالعه و تثبیت محفوظات قرآنی در ذهن براساس سیستم «لایتنر» ارائه داده است.

علی زارع شرودانی، طلبه‌ حوزه علمیه اصفهان موفق شده با به‌کارگیری یک نرم‌افزار راهی برای حفظ آسان و سریع آیات قرآن ابداع کند. استفاده از این روش در راستای تثبیت محفوظات نیز کاربرد دارد. زارع‌شرودانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در رابطه با این نرم‌افزار اظهار کرد: این نرم‌افزار در واقع کاربردهای زیادی دارد ولی در این رابطه برای مطالعه و تثبیت محفوظات قرآنی در ذهن براساس متد «لایتنر» است که قرآن‌آموزان می‌توانند با ایجاد ارتباط بهتر و خوب با این برنامه، سریع و آسان به حفظ قرآن بپردازند.
وی ادامه داد: طی اجرای این طرح، مخاطبان نرم‌افزار «لایتنر»(در سیستم اندروید) را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب و پس از آن فایل‌های مختلف را در زمینه‌های متفاوت از جمله حفظ و تثبیت دریافت کنند.
زارع شرودانی در ادامه افزود: مخاطبان طرح پس از دریافت فایل‌های مربوطه، آن‌ها را وارد نرم‌افزار می‌کنند و با روش خاصی به تلاوت آن می‌پردازند که این روش به آن‌ها کمک می‌کند تا آیات به راحتی در ذهن آن‌ها جای گرفته و محفوظات ایشان نیز به راحتی فراموش نشود.

تثبیت محفوظات قرآنی براساس «لایتنر»

وی با بیان اینکه با اجرای این طرح توانسته‌ایم، نرم‌افزار لایتنر را در حوزه معارف اسلامی و دانش قرآنی وارد کنیم، تصریح کرد: علاقه‌مندان با استفاده از این برنامه می‌توانند، قرآن را با سرعت بالا حفظ کرده و به تثبیت محفوظات بپردازند به نحوی که موردی داشتیم که یکی از مخاطبان توانسته بود تا سوره مبارکه «فاطر» و خطبه دوم نهج‌البلاغه امیرالمؤمنین(ع) را ظرف یک روز حفظ کند.
وی در ادامه بیان کرد: بنده در راستای اجرای این طرح برای مخاطبان، موضوعات مختلف را تبدیل به پرسش و پاسخ و فایل می‌کنم که خوراک نرم‌افزار است و بدین وسیله زمینه‌ای فراهم می‌شود تا افرادی خیلی راحت با نرم‌افزار ارتباط برقرار کنند.
زارع‌شرودانی تصریح کرد: مخاطبان این طرح همچنین، ابتدا می‌توانند از کانال‌های مختلفی مانند @amoozeshi_jehad_elmi کانال آموزش طرح، @montazar_jehad_elmi کانال مباحث مهدویت، @jehad_elmi کانال تاریخ، @feghaha کانال فقه، @adab_arabi کانال ادبیات عرب و @hefz_jehad_elmi کانال حفظ قرآن استفاده کنند و سپس، نسبت به نصب نرم‌افزار و ادامه برنامه خود اقدام کنند.

انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۰۸ - ۲۱:۰۹
0
0
با سلام ، این طرح باید مورد بررسی توسط کارشناسان قرار بگیره که اگر مناسبه ترویج بشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۱۱/۱۲ - ۱۹:۳۶
1
0
این شیوه ی جدیدی است،باید دید چقدر موفقه
مییییییم
|
Germany
|
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۶:۵۱
2
1
وا مگه میشه از بقره تا فاطر حفظ کرد اونم یه روزه منکه سه ساله حفظ کردم الان درست یادم نیست تازه کلی هم دوره میکردم و کلی پرسش داشتیم .حرف عجیب غریب نزنید خواهشا
صبر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۸/۱۸ - ۰۷:۲۹
1
1
فک کنم تا آنجا حشوه فقط سوره فاطر منظورشونه
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۲۰:۵۱
1
1
بنده حافظ قرآن هستم ولی این باورش خیلی سخته
captcha