13 اسفندماه؛ زمان برگزاری یادواره شهدای اطلاعات «چشم‌های آسمانی»
کد خبر: 3695464
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
سردار یزدی خبر داد:

13 اسفندماه؛ زمان برگزاری یادواره شهدای اطلاعات «چشم‌های آسمانی»

گروه جهاد و حماسه ــ فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) گفت: یادواره شهدای اطلاعات «چشم‌های آسمانی» روز یکشنبه 13 اسفندماه در سالن اجلاس سران برگزار خواهد شد.

سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)

به گزارش خبرگزاری ایکنا، نشست خبری یادواره بزرگ شهدای اطلاعات با عنوان چشم‌های آسمانی، پیش از ظهر امروز چهارشنبه 9 اسفندماه با حضور سردار محمدرضا یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تهران بزرگ در مرکز تبادل کتاب برگزار شد.

سردار یزدی، فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص)، با اشاره به افتخارات دوران دفاع مقدس، اظهار کرد: برای هر ملتی افتخاراتی که در دوران دفاع‌شان به وجود می‌آید، ارزشمند است و دوران دفاع مقدس‌مان عجین و آکنده از اتفاقات و خاطرات افتخارآفرین بود که این حوادث می‌تواند موتورمحرکه‌ای برای موفقیت و پیشرفت کشورمان باشد. اگر کشور به افتخارات دوران دفاع مقدس و تجربیات به دست آمده توجه کند، موفقیت‌های بزرگی را رقم خواهد زد.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس، یکی از واحدهایی که اقداماتش برای انجام عملیات و دفاع از کشور ارزشمند بود، واحد اطلاعات و عملیات نظامی است.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: در عملیات یگان‌ها و واحدها، افراد هوشمند، دقیق، محاسبه‌گزار ایثارگر داشتیم که شجاع‌ترین و هوشمندترین افراد در واحدهای اطلاعات و عملیات بودند؛ چراکه با با یک محاسبه اشتباه ممکن بود که یک عده رزمنده به باتلاق برسند و یا اسیر دشمن شوند و حتی چند دقیقه تأخیر در محاسبات، ممکن بود خسارات جبران‌ناپذیری به گردان وارد شود.

وی بیان کرد: در دوران دفاع مقدس سه هزار و سیصد شهید از واحد اطلاعات و عملیات بودند که از این تعداد 330 شهید به تهران آن زمان(تهران و البرز) مربوط می‌شود.

سردار یزدی اظهار کرد: هشت تیپ و لشکر در تهران آن زمان(تهران و البرز) بود که می‌توان به لشکر 27 محمدرسول‌الله(ص)، لشکر 10 سید‌الشهدا، تیپ زرهی 20 رمضان، تیپ اطلاعاتی 313 حر، تیپ 110 خاتم‌الانبیاء و تیپ توپخانه 43 خاتم اشاره کرد. از میان این یگان‌ها 313 شهید عملیات و اطلاعات تقدیم نظام کردیم و از این تعداد 34 فرمانده، جانشین فرمانده شهید و جانباز شدند.

وی افزود: از میان شهدا 29 نفر شاخص از تهران و البرز انتخاب شدند و در یادبود تقدیر می‌شوند. همچنین 20 نفر پرسنل شاغل در اطلاعات و عملیات دفاع مقدس آزاده هستند و 670 نفر از پیشکسوتان واحد اطلاعات و عملیات‌اند که البته تعدادی از این پیشکسوتان در سوریه و عراق به عنوان مدافع حرم به شهادت رسیدند.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: یادواره شهدای اطلاعات «چشم‌های آسمانی» روز یکشنبه 13 اسفندماه ساعت 9تا 12 در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود. همچنین در این یادواره شاهد رونمایی از دو کتاب همچون شهید عباس کریمی(فرمانده لشکر 27 محمدرسول‌الله) و شهید کیان‌پور(فرمانده لشکر 10 سیدالشهدا) خواهیم بود.

وی ادامه داد: در ادامه مراسم یادواره نماهنگی از شهدای اطلاعات و عملیات دوران دفاع مقدس پخش خواهد شد. همچنین سردار وحیدی، مسئول سابق واحد اطلاعات سپاه در این یادواره به ایراد سخنرانی می‌پردازند. تجلیل از خانواده شهدا و شعرخوانی و دکلمه‌خوانی از دیگر بخش‌های این یادواره به شمار می‌رود.

سردار یزدی اظهار کرد: در این مدت یعنی از ابتدای برنامه‌ریزی برای برگزاری یادواره میهمان 230 خانواده شهدای اطلاعات و عملیات بودیم تا از نزدیک در جریان وضعیت زندگی‌شان باشیم.

وی بیان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در این یادواره تمبری را رونمایی کنیم. البته اگر آماده نباشد، در روزهای آتی تمبر را رونمایی خواهیم کرد.

فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) تصریح کرد: این یادوراه در راستای برگزاری کنگره شهدای اطلاعات اطلاعات و عملیات است که اختتامیه آن در اوایل بهار سال آینده با حضور سرلشگر باقری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

captcha