گواتمالا دریافت پول برای انتقال سفارت به قدس را رد کرد
کد خبر: 3697744
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵

گواتمالا دریافت پول برای انتقال سفارت به قدس را رد کرد

گروه بین‌الملل ـ ساندرا خوول، وزیر خارجه گواتمالا ضمن دفاع مجدد از انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس، دریافت هرگونه پول یا وعده مالی از سوی آمریکا و اسرئیل در قبال این اقدام را رد کرد.

دفاع مجدد گوآتمالا از انتقال سفارتش به قدس

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری معا؛ وزیر خارجه گواتمالا ضمن سخنانی مدعی شد که انتقال سفارت به قدس، تصمیمی صحیح مطابق با اصول و مبانی سیاست‌ خارجی این کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست 70 ساله اخیر گواتمالا نسبت به اسرائیل، انتقال سفارت به قدس، تصمیمی درست است و این تصمیم براساس استقلال سیاست خارجی گواتمالا اتخاذ شده است.

وزیر خارجه گوآتمالا با اشاره به این که این اقدام، نیازمند یک فرآیند سیاسی، لوجستیکی، اداری و عملیاتی است که به حدود یک تا دو سال زمان نیازدارد، تصریح کرد: اسرائیل و آمریکا در قبال انتقال سفارت گوآتمالا به قدس هیچ وعده مالی به این کشور نداده‌اند.

یادآور می‌شود، جیمی مورالس، ‌رئیس‌جمهور گوآتمالا در آغاز سال نو میلادی با اعلام انتقال سفارت کشور خود به قدس، نخستین کشوری شد که از رویکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای انتقال سفارتخانه کشورش از تل‌آویو به قدس حمایت کرد.

رژیم صهیونیستی مدعی است که تمامی شهر قدس شریف از جمله بخش قدبمی آن پایتخت این رژیم است، اما تشکیلات خودگردان فلسطین بخش شرقی این شهر که در سال ۱۹۶۷ میلادی توسط اسرائیل اشغال شد را برای خود می‌داند، این در حالی است که گروه‌های مقاومت از جمله حماس و جنبش جهاد، اسرائیل را رژیمی غاصب و جعلی می‌دانند که هیچ حق حاکمیتی بر اراضی اسرائیل ندارد.

انتهای پیام

captcha