حس تکلیف باید در جامعه رواج پیدا کند
کد خبر: 3697976
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۶
رئیس مجمع بسیج استان قزوین:

حس تکلیف باید در جامعه رواج پیدا کند

گروه فرهنگی- امام جمعه موقت قزوین گفت: حس تکلیف باید در جامعه رواج پیدا کند که اگر در جامعه احساس درد می‌کنیم برای رفع آن معضل باید تلاش کرد و آن روحیه نوع‌دوستی بسیجی است.

به گزارش ایکنا از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی قابل در مراسم مجمع بسیج شهرستان قزوین که به همت مرکز راهبردی اقشار سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین برگزار شد، گفت: جامعه شبیه به یک پیکر یا بدن است که اگر در مقابل ناراحتی‌ها یا کجی‌ها اگر آثاری از خود نشان دهد معلوم می‌شود که این جامعه حیات دارد.
وی خاطرنشان کرد: در این جامعه گاهی فقر، حالت بد روحی و مریضی جلوه می‌کند که اگر کسی در برابر آن یک عکس‌العمل نشان دهد معلوم می‌شود حس انسان‌دوستی، نوع‌دوستی و انسانیت در آن جامعه وجود دارد.
قابل در ادامه افزود: بسیج همان عضو درداندیش و دردشناس جامعه است و آن‌هایی که بی‌تفاوت‌اند خیلی سخت بیدار می‌شوند و به‌زودی جواب نمی‌دهد به‌عنوان مثال در برف و کولاکی که پیش آمد یک عده خواب نداشتند و حس انسان‌دوستی خود را نشان داده و می‌دهند.
رئیس شورای هماهنگی و تبلیغات استان قزوین با اشاره به شاخصه‌های حس انسان‌دوستی عنوان کرد: حس تکلیف باید در جامعه رواج پیدا کند که اگر در جامعه احساس درد می‌کنیم برای رفع آن معضل باید تلاش کرد و آن روحیه نوع‌دوستی بسیجی است.
وی گفت: اول باید تکلیف را شناخت و بعد خوبی و بدی‌ها را از هم تفکیک کنیم و از آن دفاع و در جامعه پیاده کنیم و در این صورت مقدمات یک جامعه خوب امام زمانی فراهم می‌شود.
حجت الاسلام قابل یادآور شد: برای هر انسانی که می‌خواهد پیرو باشد باید امام خود را بشناسد و از راه، تقوا، علم و امثال آن .... او درس بگیرد و در زندگی روزمره خود پیاده کند.
رئیس مجمع بسیج استان قزوین در پایان ابراز کرد: یک عده تمرین می‌کنند که ارزش‌ها را بشکنند و متأسفانه برخی مسئولین هم آن‌ها را تشویق می‌کنند و ما باید از ارزش‌ها در جامعه حفظ و آن‌ها را رواج دهیم.
انتهای پیام

captcha