انتشار 178 عنوان کتاب دینی و مذهبی در استان اصفهان
کد خبر: 3705168
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۰
سال 96 اتفاق افتاد؛

انتشار 178 عنوان کتاب دینی و مذهبی در استان اصفهان

گروه فرهنگی- معاون فرهنگی-هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از چاپ و انتشار 178 عنوان کتاب در حوزه دین و مذهب در سال گذشته خبر داد که سهم موضوعات قرآنی در این حوزه، 18 عنوان کتاب بوده است.

پرویز طاهری، معاون فرهنگی-هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان با اشاره به اینکه هم اکنون 499 ناشر در سطح استان اصفهان مجوز فعالیت دارند، اظهار کرد: اقدامات اداره کل ارشاد اصفهان به منظور حمایت از ناشران در سال جدید شامل اختصاص بودجه برای خرید کتاب استانی و برگزاری جایزه دو سالانه کتاب است که در جریان آن، کتاب‌هایی که در دو سال اخیر منتشر شده‌اند، به لحاظ برترین مؤلف، انتشارات، چاپ و صحافی و... مورد داوری قرار گرفته و به برترین‌ها جوایزی تعلق می‌گیرد که البته تاریخ دقیق برگزاری آن هنوز مشخص نیست.
وی بیان کرد: سال 96، جمعا 1826 عنوان کتاب در حوزه‌های ادبیات، تاریخ و جغرافیا، دین و مذهب، زبان و زبان‌شناسی، علوم اجتماعی، علوم محض، علوم کاربردی، فلسفه و روان‌شناسی، کلیات، کودک و نوجوان و هنر و معماری در استان اصفهان منتشر شد که حوزه علوم کاربردی با 441 عنوان، بیشترین و حوزه کلیات با 37 عنوان، کمترین میزان انتشار کتاب را داشته‌اند. همچنین 178 عنوان کتاب در حوزه دین و مذهب در سال گذشته به چاپ رسیده که سهم موضوعات قرآنی، 18 عنوان کتاب بوده است.
بر اساس این گزارش، کتاب‌هایی که در سال 96 با موضوعات قرآنی در استان اصفهان چاپ و منتشر شده، به شرح زیر است:
-«تفسیر موضوعی قرآن»، تألیف حسن قدسی، انتشارات حیات طیبه، چاپ دوم.
-«قرآن و شهدا»، تألیف محمد محمدی، انتشارات دارخوین.
-«جنگ نرم از دیدگاه قرآن و نهج‌البلاغه»، تألیف محمدجواد قاسمی، انتشارات نسیم رحمت وابسته به بنیاد خیریه فرهنگی المهدی.
-«نبرد نرم نار با نور(1 از منظر قرآن و نهج‌البلاغه: مبانی و مفاهیم)»، تألیف محمدجواد قاسمی، انتشارات ستارگان درخشان، 1000 نسخه.
-«نبرد نرم نار با نور(2 از منظر قرآن و نهج‌البلاغه: اهداف و ابعاد)»، تألیف محمدجواد قاسمی، انتشارات ستارگان درخشان، 1000 نسخه.
-«نبرد نرم نار با نور(3 از منظر قرآن و نهج‌البلاغه: شیوه‌های دشمن در جنگ نرم)»، تألیف محمدجواد قاسمی، انتشارات ستارگان درخشان، 1000 نسخه.
-«نبرد نرم نار با نور(4 از منظر قرآن و نهج‌البلاغه: اصول کلی و راهبردهای مقابله)»، تألیف محمدجواد قاسمی، انتشارات ستارگان درخشان، 1000 نسخه.
-«پرسش‌ها و پاسخ‌های قرآنی»، انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم شعبه اصفهان، تألیف جمعی از محققان مرکز ملی پاسخگویی به سؤالات دینی نمایندگی اصفهان، 500 نسخه.
-«سلسله نشست‌های نبض فرهنگ شهر(3 فعالیت‌های قرآنی)»، تألیف اصغر آذربایجانی، انتشارات سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، 1000 نسخه.
-«المستعان فی اعراب القرآن»، جلد اول، تألیف دکتر سید رضا نجفی، انتشارات کتابنامه نجف، چاپ دوم، 1000 نسخه.
-«اولین قصه‌های قرآن من»، ترجمه نرگس بابایی صالح، انتشارات آرمان، 1000 نسخه.
-«حیوانات در قرآن»، تألیف مرضیه صادق، ناشر-مؤلف، 1000 نسخه.
-«فلش کارت ضرب‌المثل‌های قرآنی»، تألیف حامد کمال و محمد کمال، انتشارات سیمای فلق، 3000 نسخه.
-«درمان با قرآن»، جلد دوم، تألیف محمدرضا کریمی بختیاری، انتشارات مهر زهرا(س)، 1000 نسخه.
-«حاضر جوابی‌های قرآنی»، تألیف مهدی پیر مرادیان نجف‌آبادی، انتشارات مهر زهرا(س)، 1000 نسخه.
-«اهمیت آموزش مفاهیم دینی در مهدهای قرآنی»، تألیف عفت اصلانی، انتشارات یاقوت سپاهان، 6000 نسخه.
-«مطالب زبده قرآن(دفتر دوم)»، تألیف حسن اولیایی، انتشارات قلم طلایی، 1000 نسخه.
-«قرآن معجزه‌ای از معجزات الهی»، ترجمه محمد عالی ده چناری، انتشارات حروفچین، 500 نسخه.

 انتهای پیام

captcha