وجود بیش از 70 هزار مسجد در سطح کشور
کد خبر: 3709903
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷

وجود بیش از 70 هزار مسجد در سطح کشور

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وجود بیش از 70 هزار مسجد در سطح کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 900 نماز جمعه در سطح کشور برپای می شود که بستر خوبی برای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مستند به توده مردم است.

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت الاسلام احمد سالک، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز، هشتم اردیبهشت ماه در نشست ائمه جمعه استان با کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار کرد: استان کردستان پیشنیه‌ای با ظرفیت، عالمانه، مجاهدانه و مقاوم دارد.
وی افزود: مجموعه ظرفیت‌های استان کردستان در ابعاد دفرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بی نظیر است و مردمان استان کردستان نیز مردمانی بانشاط، شاداب، سرزنده و باتدبیر و آگاهی هستند.
حجت الاسلام سالک اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد تحولات بزرگی در استان کردستان هستیم اما کمبودها و چالش های استان کردستان نیز فروان بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.
وی عنوان کرد: بیکاری و خط فقر و کمبودهایی از این دست جزء مشکلات مردم استان بوده که اگر جبران شود می‌تواند تأثیر شگرفی در رشد و توسعه منطقه داشته باشد.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به سفر این کمیسیون به استان اعلام کرد: کمیسیون فرهنگی برخود لازم دانسته که به استان‌ها به ویژه استان‌های مرزی سفر کرده و از نزدیک به بررسی مشکلات و مسائل فرهنگی استان‌ها بپردازد.
وی بیان کرد: با حضور در جلسات مختلف و بیان مشکلات و مسائل فرهنگی استان کردستان و تصمیم گیری های لازم در زمینه رفع این مشکلات امیدواریم بتوانیم گامی مؤثر در رفع مشکلات این استان برداریم.
حجت‌الاسلام سالک افزود: در مباحث فرهنگی، دینی و ارزشی استان کردستان باید کارهای فشرده‌ای صورت گیرد تا شاهد تحولات گسترده در حوزه فرهنگی در آینده باشیم.
وی روحانیون و ائمه جمعه و جماعت بدانند که مهم ترین سنگر گسترش اسلام را در اختیار دارند چراکه مسجد اولین پایگاه مسلمانان و اولین مرکز رفع و بررسی مشکلات مردم در اسلام بوده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از وجود بیش از 70 هزار مسجد در سطح کشور خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر 900 نماز جمعه در سطح کشور برپایی می‌شود که بستر خوبی برای آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مستند به توده مردم است.

 

captcha