نمایشگاه قرآن در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد/ ضعف تبلیغات در قطب قرآنی کشور
کد خبر: 3719446
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵

نمایشگاه قرآن در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد/ ضعف تبلیغات در قطب قرآنی کشور

گروه فعالیت‌های قرآنی - مسئول محافل قرآنی بانوان «ضحی» با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد، گفت: متأسفانه بسیاری از شهروندان مشهدی از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت به عنوان بزرگترین رخداد قرآنی در قطب قرآنی کشور بی‌اطلاع هستند.

نمایشگاه قرآن باید در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد/ ضعف تبلیغات قرآنی در قطب قرآنی کشور 
ریحانه بیابانی، مسئول محافل قرآنی بانوان «ضحی» در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت مشهد در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی بیان کرد: برپایی نمایشگاه قرآن در عرصه میدان شهدا به دلیل مرکزیت شهر با استقبال خوبی از سوی شهروندان روبه روشد و یک اتفاق خوبی بود چرا که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد به دلیل دوری مسیر به اکثر مناطق شهر، کمتر مورد استقبال قرار می‌گرفت.

ضعف تبلیغات در قطب قرآنی کشور
وی ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری حضور فعالان قرآنی، بخش انتشارات، بخش کودک و نوجوان و همچنین بخش کتب قرآنی پررنگ بود اما اطلاع رسانی در سطح شهر بسیار ضعیف بود که در این خصوص باید قبل برپایی نمایشگاه از طریق مدارس، مساجد، پایگاههای بسیج و موسسات قرآنی تبلیغات انجام شود.
این فعال قرآنی با بیان اینکه باید تبلیغات رسانه در این خصوص در شهر مشهد چندین برابر باشد، تصریح کرد: علاوه بر تیزرهای تلویزیونی و بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر باید چند روز به شروع نمایشگاه صدا و سیما با ارائه کلیپی از فعالیت‌های قرآنی نمایشگاه قرآن سال قبل شور و نشاطی در بین مردم ایجاد کند.

بی‌اطلاعی اکثر شهروندان از برپایی نمایشگاه قرآن
وی اضافه کرد: متأسفانه بسیاری از شهروندان مشهدی از برپایی نمایشگاه قرآن و عترت به عنوان بزرگترین رخداد قرآنی در قطب قرآنی کشور بی اطلاع هستند لذا مخاطبان نمایشگاه را قشر قرآنی تشکیل می‌دهد.
مسئول محافل قرآنی بانوان ضحی عنوان کرد: درست است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مجری برپایی نمایشگاه است اما اداراتی چون آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه، شهرداری، امور مساجد و ... هر کدام در راستای تبلیغ این رخداد بزرگ قرآنی رسالت دارند.
بیابانی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن باید طوری برگزار شود که در سبد فرهنگی خانواده‌ها قرار گیرد، گفت: زمان برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت بسیار کوتاه است که اگر این مدت افزایش یابد خانواده‌ها را نیز درگیر خواهد کرد.
انتهای پیام

captcha