هدایت گردشگران به سمت مساجد؛ از الگوهای شهر گردشگر
کد خبر: 3739082
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۱
محب‌خدایی بیان کرد:

هدایت گردشگران به سمت مساجد؛ از الگوهای شهر گردشگر

گروه جامعه ــ معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی یکی از الگوهای شهر گردشگر را هدایت گردشگران به سمت مساجد خواند و عنوان کرد: ایران به عنوان یکی از حوزه‌های گردشگری حلال مطرح است و توجه به موضوع مسجد به صورت کارشناسی در دستور کار قرار گرفته است.

2//هدایت گردشگران به سمت مساجد از الگوهای شهر گردشگرمحمد محب‌خدایی، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با ایکنا؛ با اشاره به اقداماتی که این سازمان در جهت هدایت گردشگران به سوی مساجد انجام می‌دهد، گفت: در حوزه شورای راهبردی گردشگری مذهبی و زیارتی، موضوع جذب گردشگر به مساجد در دستور کار قرار دارد، چرا که در این شورا‌ها تمام سازمان‌های مرتبط حضور دارند و هر یک بنا به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند نسبت به ترویج و گسترش این امر اقدام می‌کنند.

وی یکی از الگو‌های شهر گردشگر را هدایت گردشگران به سمت مساجد خواند و عنوان کرد: ایران به عنوان یکی از حوزه‌های گردشگری حلال مطرح است و توجه به موضوع مسجد به صورت کارشناسی در دستور کار قرار گرفته است.

محب‌خدایی مزیت شورا‌های راهبردی را حضور متخصصان تمامی حوزه‌ها در کنار یکدیگر دانست و گفت: بدین ترتیب چند فرد مسئول که صرفا دارای نگاه تخصصی مربوط به خود هستند نسبت به تدوین برنامه‌ها اقدام نمی‌کنند، بلکه جمعی از متخصصان که هر یک به حیطه خاصی اشراف دارند با تمسک به خرد جمعی نسبت به تدوین برنامه پیرامون موضوعاتی همچون جذب گردشگر به سوی مساجد اقدام می‌کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تأکید بر اینکه هر یک از این ظرفیت‌ها باید در قالب یک تور تعریف شود، تصریح کرد: گردشگر به دنبال آن است که از فرصت خود بهترین استفاده را داشته باشد و این همان مدیریتی است که تور‌های گردشگری باید بر عهده گیرند.

وی با اشاره به اینکه مساجد به لحاظ مذهبی، تاریخی و معماری از جایگاه ارزشمندی برخوردار هستند و این مهم باید مد نظر توراپراتور‌ها قرار گیرد، بیان کرد: به توراپراتور‌ها ابلاغ کرده‌ایم که بازدید از مساجد را به صورت جدی در برنامه‌های خود لحاظ کنند.

انتهای پیام

captcha