رقابت 109 حافظ کل مؤسسه مهد قرآن در دهمین آزمون «ترنم وحی»
کد خبر: 3741821
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲
چاووشی خبر داد:

رقابت 109 حافظ کل مؤسسه مهد قرآن در دهمین آزمون «ترنم وحی»

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ مدیر مؤسسه مهد قرآن از راهیابی 109 حافظ آقا و خانم در دهمین دوره آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر با عنوان «ترنم وحی» خبر داد.

سیدمحمود چاوشی، مدیر مؤسسه مهد قرآن در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا ضمن بیان این مطلب گفت: در راستای برنامه آموزشی مؤسسه مهد قرآن، قرآن‌آموزانی که عضو مهد قرآن هستند و در مقطع حفظ کل قرآن، دوره را به اتمام می‌رسانند، می‌توانند در آزمون سراسری حفظ کل قرآن همراه با ترجمه و تدبر با عنوان «ترنم وحی» شرکت کنند.
وی با اشاره به اینکه آزمون‌ فوق به منظور ارزیابی محفوظات و ارائه مدرک حفظ قرآن برگزار می‌شود، اظهار کرد: قبل از این آزمون حفظ کل قرآن، آزمون‌های دیگری در سطوح حفظ 1، 3، 7، 10، 15، 20، 25 جزء در استان‌ها برگزار ‌و مدرک از سوی دفتر مرکزی به آنها اعطا شد.
چاوشی اضافه کرد: آزمون حفظ کل ترنم وحی به صورت کشوری برپا می‌شود که امسال دهمین دوره آن را شاهد هستیم به‌گونه‌ای که مرحله مقدماتی و استانی آزمون حفظ کل به همراه ترجمه و تدبر در مفاهیم قرآن در دو بخش شفاهی و کتبی انجام شد.
مدیر مؤسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه آزمون حفظ به صورت شفاهی و همچنین ترجمه و تدبر در آیات قرآن به صورت کتبی اخذ می‌شود، بیان کرد: افرادی که در مرحله مقدماتی این دو رشته حد نصاب قبولی را کسب کردند به مرحله کشوری راه یافتند. چنانکه در مرحله مقدماتی و استانی 208 حافظ کل قرآن در دو بخش آقایان و بانوان شرکت کردند که از این تعداد 109 نفر حد نصاب قبولی را کسب کردند و به مرحله کشوری راه یافتند.
وی با اشاره به اینکه طی ششم شهریورماه پذیرش از متسابقان و همچنین جلسه توجیهی برگزار می‌شود، ادامه داد: رقابت‌ها در این آزمون، هفتم و هشتم شهریورماه به میزبانی بنیاد سعدی تهران برگزار می‌شود و دو تیم داوری در بخش بانوان و یک تیم داوری در بخش آقایان این مسابقات را قضاوت می‌کند. مراسم تجلیل از برگزیدگان و آیین اختتامیه این دوره از مسابقات جمعه، 9 شهریورماه، با حضور مسئولان انجام می‌شود.
چاوشی ادامه داد: به افرادی که حد نصاب را کسب کرده باشند گواهینامه با امضا و تأیید حجت‌الاسلام فومنی حائری، مؤسس و رئیس مهد قرآن و شهریار پرهیزکار، رئیس هیئت علمی مهد قرآن و عبدالهادی فقهی‌زاده، معاونت قرآن و عترت ارشاد اعطا می‌شود. همچنین بخش کتبی آزمون ترنم وحی در قالب سؤالات تستی و تشریحی انجام می‌شود.
وی بیان کرد: هر سال یکی از استان‌ها میزبانی این آزمون را عهده‌دار می‌شود، چنانکه سال گذشته شرکت مس سرچشمه کرمان با همکاری مهد قرآن رفسنجان میزبانی این آزمون را عهده‌دار شدند و امسال نیز بنیاد سعدی میزبانی و بحث اسکان و همچنین بخشی از پذیرایی را برعهده دارند.
چاوشی با اشاره به نوآوری این دوره از مسابقات، اضافه کرد: برای حافظان قرآن مؤسسه که دارای سن بالا هستند و چندین دوره در آزمون ترنم وحی حضور پیدا کردند، اما موفق به قبولی نشدند در هیت علمی مهد قرآن تصمیم‌گیری شد تا آزمون سه مرحله‌ای به جای این آزمون تک مرحله‌ای انجام شود تا مجموعه امتیازات این سه مرحله، حد نصاب قبولی آنها در نظر گرفته شود.
مدیر مؤسسه مهد قرآن با اشاره به اینکه آزمون سه مرحله برای حافظان قرآنی که پس از چندین نوبت نتوانستند، حد نصاب قبولی را کسب کنند از مصوبات خوب جلسات هیئت علمی مهد قرآن است، تصریح کرد: به گونه‌ای که طی این سه مرحله هر بار 10 جزء از قرآن مورد آزمون قرار می‌گیرد و امسال برای دومین سالی است که این آزمون اخذ می‌شود.
وی درباره جزئیات آیین اختتامیه این آزمون، اظهار کرد: اختتامیه دهمین دوره آزمون ترنم وحی در سالن اجتماعات دفتر مرکزی مؤسسه مهد قرآن همراه با تجلیل از قبول‌شدگان و اهدای جوایز انجام می‌شود.
انتهای پیام

captcha