۴۸ درصد مددجویان میاندوآب را سالمندان تشکیل می‌دهند
کد خبر: 3752200
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸

۴۸ درصد مددجویان میاندوآب را سالمندان تشکیل می‌دهند

گروه اجتماعی ــ معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام‌خمینی(ره) آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۴۸ درصد مددجویان میاندوآب را سالمندان تشکیل می‌دهند، گفت: این شهرستان از این حیث رتبه نخست استان را داراست.

۴۸ درصد مددجویان میاندوآب را سالمندان تشکیل می‌دهند

مهدی سهیلی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام‌خمینی (ره) آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: هم‌اکنون ۴۸ هزار و ۴۰۷ مددجوی سالمند در آذربایجان‌غربی از خدمات حمایتی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) این استان بهره‌مند هستند.

وی ادامه داد: ۴۸ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد میاندوآب سالمند بوده که این شهرستان از این حیث رتبه نخست استان را به‌خود اختصاص داده‌است.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام‌خمینی(ره) آذربایجان‌غربی بااشاره به خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: پرداخت بسته‌های خدمتی به صورت مستمر و ماهیانه به سالمندان با اعتبار دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل دندان مصنوعی، ویلچر، واکر و سمعک و برگزاری برنامه‌های فرهنگی شامل سفرهای زیارتی از اهم خدمات ارائه شده به سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان است.

وی افزود: دیدار و دلجویی از سالمندان توسط مسئولان امداد در قالب طرح مفتاح الجنه، پایش سلامت سالمندان تحت حمایت در هفنته بزرگداشت مقام سالمندان و برگزاری کارگاه های آموزشی با محوریت سلامت، نشاط و شیوه‌های زندگی سالمندی از دیگر خدمات حمایتی ارائه شده به مددجویان سالمند آذربایجان‌غربی است.

سهیلی تصریح کرد: تامین هزینه‌های درمانی از مشکلات مهم سالمندان بوده و در این راستا، کمیته امداد استان با پرداخت این هزینه‌ها، سعی در کاهش و رفع‌بخشی از مشکلات مددجویان سالمند دارد.

وی با تأکید بر لزوم ارج نهادن به جایگاه والای سالمندان، تصریح کرد: رعایت ادب و نیکی‌کردن به سالمندان، امری خداپسندانه بوده و در دین مبین اسلام برای رعایت حقوق سالمندان سفارش و تأکید فراوانی شده‌است.

انتهای پیام

captcha