برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک با رویکرد عاشورایی
کد خبر: 3753116
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵

برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک با رویکرد عاشورایی

گروه فرهنگی - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: هفته ملی کودک امسال با شعار «آینده را باید ساخت» با رویکرد آموزه‌های عاشورا در مراکز فرهنگی ـ هنری کانون در این استان برگزار می‌شود.

برگزاری برنامه‌های هفته ملی کودک؛ با رویکرد عاشوراییبه گزارش ایکنا از اردبیل، زعفر احدزاده، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل امروز، ۱۴ مهرماه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به تقارن ایام ماه محرم و سوگواری سرور و سالارشهیدان امام حسین(ع) با هفته ملی کودک، به منظور نهادینه کردن ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورا در ذهن و روح کودکان و ترویج این فرهنگ در جامعه ویژه برنامه‌‎‌های گرامیداشت این هفته با رویکرد آموزه‌های عاشورا از امروز تا ۲۰ مهرماه اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد: این برنامه‌ها با هدف برجسته‌سازی اهمیت دوران کودکی و ویژگی‌ها، نیاز‌ها و خواسته‌های کودکان امروز، هم‌افزایی فعالیت‌های دستگاه‌ها و نهاد‌های متولی کودک، ارتقای آگاهی جامعه نسبت به حقوق کودکان به ویژه کودکان با نیاز‌های ویژه، ایجاد فضای با نشاط با مشارکت کودکان، معرفی سازمان‌های فعال در حوزه کودک، توجه به هویت ملی و بهره‌‎گیری از آموزه‌‎های دین مبین اسلام برگزار می‌شود.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل ادامه داد: برنامه‌های متنوعی طبق روزشمار این هفته اجرا خواهند شد که نواختن زنگ هفته ملی کودک در مدارس و مراکز کانون، برگزاری کارگاه سبک زندگی ایرانی اسلامی برای خانواده اعضا، دعوت از کارشناسان محیط زیست به مراکز و بازدید اعضا از موزه حیات وحش، ساخت کاردستی با مواد دور ریختنی، بازدید از اماکن تاریخی و موزه‌های مردم‌شناسی از جمله این برنامه‌ها است.
وی برگزاری نشست‌های تخصصی و علمی، تولید کتاب، برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، هنری و سرگرمی و برگزاری جشن پایان هفته ملی کودک در کانون را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک و نوجوان در اردبیل اعلام کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با تأکید بر توجه بیشتر به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و روستاها، گفت: در هفته ملی کودک کتابخانه سیار روستایی و شهری در مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنند.
احدزاده برگزاری کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و معارف اسلامی در مراکز ثابت و سیار شهری و روستایی در سراسر استان را از دیگر برنامه‌های این هفته اعلام کرد.
احدزاده کودک خانواده سبک زندگی ایرانی اسلامی، کودک محیط زیست و میراث فرهنگی، کودک صلح‌بازی و نشاط، کودک رسانه و ارتباطات، کودک آموزش سلامت و ایمنی، کودکان با نیاز‌های ویژه و فرصت‌های برابر و کودک کتاب و فرهنگ مطالعه را عناوین روز‌های هفته ملی کودک و نوجوان در استان اردبیل عنوان کرد.
وی در پایان گفت: در طول این هفته ثبت نام و عضویت در همه مراکز کانون‌های استان اردبیل رایگان بوده و هیچ هزینه‌ای از ثبت نام‌کنندگان دریافت نخواهد شد.
انتهای پیام

captcha