همایش «اشکواره حسینی» در آمل برگزار می‌شود
کد خبر: 3759458
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

همایش «اشکواره حسینی» در آمل برگزار می‌شود

گروه فرهنگی ـ دبیر همایش «اشکواره حسینی» آمل از برگزاری این همایش در هشتم آبان‌ماه در این شهرستان خبر داد.

همایش «اشکواره حسینی»  در آمل برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری ایکنا از مازندران، حسین جوادی دبیر همایش «اشکواره حسینی» آمل عصر دیروز پنجم آبان‌ماه در نشست خبری گفت: همایش فرهنگی هنری  اشکواره حسینی در پنج بخش فیلم «مستند و کوتاه»، نمایش خیابانی، شعر، عکس،  سرود و تواشیح  با موضوع امام‌حسین(ع)،  مدافعان حرم از ۸ تا ۱۳ آبان در آمل برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این همایش به صورت استانی برگزار می‌شود، افزود: در این فراخوان حدود ۲۰۰ عکاس  از استان مازندران و دیگر استان‌های کشورآثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

جوادی  تصریح کرد: در بخش عکس هزار و ۹۸۰ فریم عکس به دبیرخانه ارسال شد که از این تعداد حدود ۸۰۰ عکس در موضوع مدافعین حرم و مابقی با موضوع امام حسین(ع) است که ۴۵ فریم عکس در بخش داوری برگزیده شد.
وی ادامه داد: در بخش شعر 2 هزار و 100 قطعه شعر در دو بخش بومی و فارسی در بخش فیلم ۲۳ اثر و در بخش نمایش ۲۶ اثر است و در بخش سرود و تواشیح نیز ۳۲ اثر به دبیر خانه ارسال شده است.
 دبیر همایش «اشکواره حسینی» آمل اظهار کرد: آثار توسط داوران در هر بخش بررسی و انتخاب می شود و در اختتامیه این همایش که در سالن اریکه آریایی آمل برگزار خواهد شد، طی مراسمی از منتخبان تجلیل می‌شود.
وی گفت: نوشتن نامه دانش آموزان به امام حسین(ع) و شهدای مدافع حرم  جزو بخش جانبی این همایش است است که با استقبال خوب دانش آموزان آملی مواجه شد و تاکنون بالغ بر 5 هزار دانش آموز آثار خود را به دبیرخانه همایش ارسال کردند.
لازم به ذکر است؛ این همایش با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندان، دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، ستاد اقامه نماز جمعه آمل، شورای اسلامی و شهرداری آمل، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل، اداره اوقاف و امور خیریه آمل برگزار می‌شود.

captcha