14 آبان؛ زمان آغاز برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی کردستان
کد خبر: 3760452
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵

14 آبان؛ زمان آغاز برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی کردستان

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت : همزمان با سراسر کشور یادواره شهدای دانش‌آموزی استان از 14 آبان ماه جاری در مدارس آغاز می‌شود.

14 آبان؛ زمان آغاز برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموزی کردستان

رشید قربانی، مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در گفت‌وگو با ایکنا از کردستان، اظهار کرد: همزمان با هفته بسیج دانش‌آموزی و گرامیداشت یاد و خاطره 36 هزار دانش‌آموز شهید کشور، با برگزاری آیین افتتاحیه، اجرای یادواره شهدای دانش‌آموز استان از 14 آبان ماه جاری در مدارس استان آغاز می‌شود.
وی افزود: در سال تحصیلی جاری این برنامه ارزشی در کلیه مدارس دوره اول و دوم متوسطه استان برگزار و یاد و خاطره شهدای دانش‌آموز گرامی داشته می‌شود.
قربانی از ارسال دستورالعمل استانی برگزاری یادواره شهدای دانش آموز به واحدهای اداری و آموزشی استان خبر داد و بیان کرد: در روز 22 اسفند ماه 97 همزمان با روز بزرگداشت شهدا، آیین اختتامیه یادواره شهدای دانش‌آموزی استان برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نقش دانش‌آموزان و فرهنگیان در دوران هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: استان کردستان در هشت سال جنگ تحمیلی 415 شهید دانش‌آموز و 57 شهید فرهنگی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: در سال تحصیلی جاری شهیده ناهید فاتحی کرجو از استان کردستان به عنوان شهید شاخص کشور انتخاب و به همراه شش دانش‌آموز شهید دیگر معرفی شده است.
گفتنی است؛ بر اساس اعلام ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، شهید احمد نظیف 11 و نیم ساله از سبزوار، محمدحسین فهمیده 13 ساله از کرج، بهنام محمدی 12 ساله از خرمشهر، مرحمت والازاده 13 ساله از اردبیل، سهام خیام 12 ساله از هویزه، ناهید فاتحی کرجو 16 ساله از سنندج و محبوبه دانش‌آشتیانی 16 ساله از تهران از شهدای 17 شهریور از جمله شهدای شاخص دانش‌آموزی کشور هستند.
انتهای پیام

captcha