برگزاری یادواره‌‌ ۳۰۰ شهید دانش‌آموز ‌قزوین
کد خبر: 3760805
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۰

برگزاری یادواره‌‌ ۳۰۰ شهید دانش‌آموز ‌قزوین

گروه فرهنگی ـ در آستانه‌‌ برگزاری کنگره ملی بزرگداشت ۳ هزار شهید استان قزوین، یادواره شهدای دانش‌آموز این استان نیز برگزار می‌شود.

برگزاری یادواره ای برای بیش از 300 شهید دانش‌آموز استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، در آستانه‌‌ برگزاری کنگره ملی بزرگداشت 3 هزار شهید استان قزوین، یادواره شهدای دانش‌آموز این استان به منظور گرامی‌داشت سالروز شهادت شهید حسین فهمیده با حضور فرشته فهمیده خواهر این شهید بزرگوار و مدیر آموزش و پرورش منطقه 2 کرج برگزار می‌شود.
در این یادواره برنامه‌های متنوع فرهنگی از جمله تئاتر در قالب شهدای مدافع حرم، سرود و اجرای دکلمه و شعر هنری در خصوص زندگی‌نامه شهید محمدحسین فهمیده با حضور دانش‌آموزان و مسئولان استان قزوین برگزار خواهد شد.
تقدیر و تجلیل از دانش‌آموزان برتر و نخبگان مدارس شاهد استان قزوین در زمینه‌های علمی، قرآنی، آموزشی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این یادواره است.
این یادواره، همزمان با سراسر کشور، 15 آبان‌ماه سال جاری، روز سه‌شنبه، ساعت 9 صبح در دبیرستان دخترانه شاهد نرگس قزوین برگزار خواهد شد.
آشنا شدن دانش‌آموزان با سیره و منش شهید محمدحسین فهمیده و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین جوانان از مهمترین اهداف برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز استان قزوین است.
بعد از پایان مراسم، دانش‌آموزان در گلزار شهدای شهر قزوین حضور یافته و ضمن عطرافشانی و ادای احترام، یاد و خاطره‌ی شهدا را گرامی داشته و با آرمان‌های بلند شهیدان تجدید بیعت خواهند کرد.
در این مراسم از منتخبان شاهد و ایثارگر استان قزوین در جشنواره آموزشی تحصیلی جایزه ملی ایثار، فاطمه صفی‌خانی فرزند جانباز، محمدجواد آزادی فرزند جانباز و محمدامین باجلان فرزند آزاده تجلیل به عمل می‌آید.
به گزارش ایکنا، استان قزوین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از 300 شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب اسلامی نموده است.
انتهای پیام

captcha